Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Záchrana ZZS RP na Skimu.


neznamy#5604

Smazaný účet

12
19.12.2021 14:46, naposledy upraveno 19.12.2021 14:47 uživatelem neznamy#5604

Zdravím,
jelikož je zde menší šance, že bych se mohl dostat do vedení ZZS na Skimu, rozhodl jsem se již teď přemýšlet o nějakých změnách, které by mohly zvýšit aktivitu a zájem o daný typ RP.

Jistě jste se během hraní všichni setkali s tím, že jste si zavolali o pomoc, avšak nikdo ze ZZS nepřijel. Já, z mé vlastní zkušenosti, mohu říci, že důvod, proč se lidem do daného typu RP nechce, je následovný – Nedostatečné až směšné injuries hráčů a přístup k injuries jako k něčemu otravnému. Z tohoto důvodu, v zájmu záchovy ZZS RP u nás, na Skimu, představuji následující body, které by mohly nápomoci ke zvýšení aktivity ZZS.
________________________________________________________________________________________________________________

Script na automatické injuries
Největším problémem, mimo ochoty hráčů erpit injuries, shledávám neznalost a nedostatečnou fantazii. Automatizace injuries by tedy velmi napomohla, zachovat dané odvětví RP na nějaké úrovni. Jakožto někdo, kdo je v ZZS RP přibližně dva měsíce, jsem převážně vyjížděl k autonehodám, a proto uvedu, jak bych si představoval automatizaci dané problematiky.

Automatizace injuries u dopravních nehod

Jak by daný script mohl fungovat?
Script by pozoroval změnu rychlosti v čase. Jistě všichni víme, že během nárazu dojde k rapidnímu snížení rychlosti za velmi krátkou dobu, tudíž by daná veličina mohla býti hlavním faktorem. Dalším bodem by byla kategorizace změn rychlostí a kategorizace injuries. Tím bychom si udělali takové pomyslné hromádky, ze kterých by se poté mohlo vybírat. Dejme tomu, že změny rychlosti bychom kategorizovali po desítkách (10km/h, 20km/h … 90km/h). Injuries bychom kategorizovali na lehká, středně těžká, těžká a životu ohrožující zranění (či jinak, je to stále jen návrh, na kterém je stále potřeba co dodělávat). Tyto dvě hromádky bychom nepřímo spojili a to konkrétně tím, že bychom určili, kolik si daná změna rychlosti vezme „kousků“ z jaké hromádky injuries.
Příklad:
Auto jelo rychlostí 90km/h a poté narazilo čelně do stromu. - Změna rychlosti je 90km/h, daný script by si tedy sáhl do své tabulky, kde by měl vypsáno, že pro danou změnu rychlosti (90km/h) si má vybrat tři lehké, dvě středně těžké a jedno těžké zranění (je to jen návrh, pro lepší představu jsem to napsal takto vzestupně). Script by tedy automaticky a náhodně vybral něco z daných kategorií a automaticky vypsal do statusu + u těžších poranění by automaticky přihodil nějaké vlastnosti, jako například již zavedené „upadl do bezvědomí“, nebo by se přes obrazovku dal nějaký filtr, šedá obrazovka, který by například simuloval bezvědomí, čímž by hráč viděl minimum ze svého okolí. Ošetřování by fungovalo podobně jako u mechanik modulu, udělalo by se nějaké uživatelské rozhraní, u kterého by se odklikáváním injuries ze statusu buďto mazaly, nebo nahrazovaly nějakým tím ošetřením (například tepenné krvácení v předloktí *klik* => tlakový obvaz v předkloktí). Stejně jako u mechaniků, vše by bylo potřeba řádně zaerpit, což si myslím není problém vzhledem k tomu, že do složek IZS se na Skimu dostávají pouze a jen hráči, kteří již mají RP na nějaké úrovni.

Jaké by mohly býti nevýhody scriptu?
Hlavní nevýhodou shledávám lagy. Jistě se všem již stalo, že jste se zasekli na místě a ubralo vám to nějakou část HP. Je pravda, že daná věc se mi během hraní na Skimu, přibližně během osmi měsíců, stala velmi zřídka, troufám si říci, že méně než desetkrát. Někdo by mohl argumentovat „i lagy se erpí“, avšak daná věc by některým mohla velmi znepříjemnit požitek ze hry.
Během diskuze o daném scriptu na ZZS discordu padl argument „Vemte si, že to někomu napíše například pneumotorax a chudák nebude vědět co to je“. Přestože si nemyslím, že by hráči, mimo hráčů ZZS, potřebovali vědět, co dané poranění je, i to se dá vyřešit. Status s injuries by byl strukturovaný do jakýchsi políček, kdy pro každé poranění bude jedno políčko. Rozkliknutím políčka (po zmáčknutí M a následném kliknutí na políčko) by se však mohlo otevřít uživatelské rozhraní, které by mohlo vypadat podobně jako políčko, které vypisuje příčinu smrti u postav po CK, a políčko by ukazovalo nějakou základní, jednoduchou, vysvětlivku. Avšak dle mého názoru to není tolik potřeba – dané injuries se neustále omývají a postupem času by každý hráč dostal daný pojem do hlavy.
Další nevýhodou by mohla být potřeba změn v herní fyzice - prodloužení brzdné dráhy vozidel, avšak tím by se mohla zvýšit přesnost vyhodnocování a snížení chybovosti scriptu.

________________________________________________________________________________________________________________

Úprava PK systému
Často se mi během výjezdu stalo, že jsem dojel na místo a hráč byl v PK módu, nebo mi po příjezdu přítomní napsali, že se hráč respawnul, kolikrát se mi hráč respawnul před očima. Tímto jsem téměř ztratil chuť dané RP hrát, protože to pro mne zkrátka byla ztráta času.

Jak si představuji změnu v PK systému?
Celou věcí se zde již někteří zabývali, a proto jen shrnu to, co se již řešilo u návrhu Wareza + přidám něco svého. Hráčům, kteří by byli v ZZS duty by se přidala pravomoc někoho „oživit“, fungovalo by to něco jako /heal. Aby se předcházelo zneužívání, byla by nutná bezprostřední blízkost záchranáře a zraněného, čímž by se zabránilo oživování hráčů přes celou mapu. Celá věc by dále navazovala na automatické injuries, podle kterých by se dále postupovalo. Dále by se nastavil nějaký časový limit, který by limitoval použití příkazu /heal a příkazu pojmenovaného dejme tomu příkaz /revive, aby se předešlo zneužití, kdy by se dané příkazy použily hned za sebou. Dále, aby vůbec bylo možné tyto příkazy použít, je potřeba prodloužit čas v PK módu. Momentální čas je jedna minuta, navrhoval bych prodloužení na minuty tři – za tři minuty se dle mého dá dostat kamkoliv na mapě, obzvlášť ze středu mapy, Montgomery.
________________________________________________________________________________________________________________

Jaké by mohly být výhody daných scriptů?
Myslím si, že většině z vás je nemusím zmiňovat, avšak zmíním je. Důležitou, pro mne hlavní výhodou, by byla podpora ZZS RP, při čemž by se dle mého zvýšila chuť dané RP hrát. Další, velmi důležitou výhodou, by byl dopad na AT – V případě, že by scripty fungovaly skvěle, AT by nemusel řešit reporty na nedostatečné injuries či pojem „passive ZZS“, který se poslední dobou velmi často vyskytuje, reporty s žádostmi o revive hráče z PK módu a tak dále.
________________________________________________________________________________________________________________

Nakonec zmíním návrh od SedliXe, který si také zaslouží pozornost v této souvislosti.

Všem děkuji za přečtení, budu rád za vaše názory. 

Mareeek

 

pa202

Hráč

40
19.12.2021 17:56

Ahoj,

osobně si myslím, že přidat nějakej update toho jak vlastne fungují injuries není špatný nápad. Popravdě bych uvítal něco na styl toho co přidáva do Army mód jménem Ace. Mód automaticky vyhodnocuje situaci a určuje zranění podle toho co se stalo a přidáva potřebné itemy k tomu, aby bylo možné pak tyto zranění léčit. Vím že i Rataj tenhle mód zná víc než dobře a s tím jak zvykne říkat, že v MTA lze udělat skoro všechno si myslím, že by to i šlo zrealizovat. Avšak přidání tohoto je dvousečná sekera protože na jednu stranu by to zjednodušilo práci ZZS, kdy by se nemuseli pomocí /do ptát různé věci  a hráči, které kupříkladu medicína nezajímá a nevědí co by se mohlo stát, případne jak by zabrala daná věc na zranění by se ani jen nemuseli zajímat co si hodiť za status a jak odpovídat. To však neznamená že by to bylo jenom prospěšné serveru protože by to stále brzdil fakt, že záchranářů je málo a někdy by neměl kdo vyléčit hráče. To je asi vše co bych k tomu rád řekl, protože se mi tu nechce rozepisovat úplně jak to detailně funguje a níže alespoň přikládám obrázek toho jak vlastne vypadá rozhrání v Armě a čím by se mohl tento skript inspirovat.

 

Borwyx

Hráč

15
19.12.2021 18:49

Ahoj @neznamy#5604,
s tvým návrhem souhlasím, jen bych si dovolil dodat, že by bylo fajn, v případě, že se tento návrh schválí a přidá, přidat možnost deaktivace "automatických injuries" pro hráče, kteří chtějí RPit dle svého. V defaultu by to bylo samozřejmě zaplé.

» Vefty

Jacko88

Hráč

41
19.12.2021 19:04, naposledy upraveno 19.12.2021 19:08 uživatelem Jacko88

@neznamy#5604,
úplně s tvým návrhem nesouhlasím, vyřešíš jeden problém a nastane druhý... -> Místo toho, aby lidi sami RPili injuries a sepisovali si status, který je teda u některých jedinců mizerný a snaží se vyhnout RP injuries a celkově DN, ale musíš vzít v potaz to, že když to teda Rataj udělá, nastaví několik různých statusů, pokud by se to tedy týkalo auto-status systému a ty by jsi vesele jezdil týden (Dva, nebo klidně měsíc.) na výjezdy a pak by statusy došly a přehrávalo by se pořád to samé dokola a jsme zpět, kde jsme byli, záchranáře nebude bavit RPit pořád to samé do kola a do kola. Tak jak je to teď, občas narazíš na někoho, kdo injuries RPí pořádně a máš radost, že sis konečně pořádně zaRPil a že je tu i někdo ''normální''. S auto-status systémem, by to bylo pořád to samé dokola a nudilo by tě to a třeba po měsíci, by jsi jel na výjezd a už by jsi počítal s tím, že to bude jedna ze situací, kterou jsi už zažil a nikdy by jsi se už nemohl těšit z toho, že jsi potkal někoho, kdo injuries RPí pořádně. - Dle mého tímto prostě zlepšení nedocílíš. 

Chtěl jsem napsat ještě něco, ale myslím, že sám Rataj to zváží a postupovat bude dle svého uvážení a né našeho, takže to podle mě nemá moc smysl.

//Edit: Achjo, achjo, tak jsem sepisoval moc dlouho a @Borwyx mě předběhl. S možností vypnout automatické injuries je to už úplně něco jiného, to bych potom teda i souhlasil.

19.12.2021 19:34, naposledy upraveno 19.12.2021 19:40 uživatelem nereznavzdy

@Jacko88

tak se tady i já rozepíšu, já jsem pro možnost vypnutí auto-statusu pro bud ty kteří mají XX hodin nebo jednoduše pro TP.

Dále jsme se to snažili "vymyslet" aby to vždy bylo trochu jiné, dokonalosti nejde asi docílit, vždy by byl ten status trochu jinej, dám názornou ukázku, napálíš do stromu v 80km/h, velevážený skript ti řekne že budeš mít 1. těžké zranění, 2 střední, a 1 lehké, potom bude mít ten skript nějakej velkej obsah z každé skupiny(snad, to by jsme jako ZZS si už vymysleli co všechno bychom tam nacpali), takže lehké zranění, nějaká pohmožděnina, odřenina, střední fraktura LDK, kost lýtková, a těžké fraktura pánve s porušením například tepny což máme těžké vnitřní krvácení, potom už to je jen na lidi co to RP, ono fraktura pánve nemusí poškodit tepny... 

Samozřejmě že se to tak bude opakovat po nějaké době.., ale furt bych osobně řekl že to bude méně opakované než je to teď.

 

19.12.2021 20:29, odstraněno 19.12.2021 20:32 uživatelem
Tento příspěvek byl odstraněn uživatelem

Borwyx

Hráč

15
20.12.2021 07:31, naposledy upraveno 20.12.2021 12:31 uživatelem Borwyx

@neznamy#5604,
bohužel v bodě o trusted players s tebou musím nesouhlasit. Protože kdyby měli možnost to vypnout TPs, jak vlastně to TP získáš? RP Injuries patří k jednomu z faktorů, na základě kterých se právě TP uděluje, v případě, že jen právě TPs by mohli rpit vlastní injuries, tak by ho vlastně bylo velmi těžké, až takřka nemožné, získat.

20.12.2021 12:14

O podobném systému tu debatujeme se SedliXem už prakticky několik let. Samozřejmě kdyby se to implementovalo, nejednalo by se o nějaký trapný auto-status s pár hláškami, muselo by to být propracované, něco na styl toho co zmínil pa202. Jako další inspirace může posloužit SCUM nebo Project Zomboid. Vzhledem k tomu, že jsme ale na RolePlay serveru, kde řešíme civilní medicínu a máme tu nemocnice, tak by mělo smysl to dotáhnout ještě dál, než je to na Armě. Kromě krvácení a zlomených končetin by bylo potřeba udělat i různá vnitřní zranění, trvalé následky a podobně. Kdyby se to udělalo správně, tak to nemusí RP omezit, ale může ho to i rozšířit. Možností je tady spoustu, zabránilo by se non-RP Injuries, lidi by ve vlastním zájmu od nehod neujížděli, přestřelky by byly skutečně zajímavé. Dovolím si i říct, že by to moc neomezovalo hráče v možnostech RP, jelikož hráčům by jen bylo ukázáno co jim je, ale jak konkrétně to zaRPí už by bylo na nich. Navíc by skutečně byla nutnost ošetření a nešlo by to jen tak obejít. Skrze nějaké dlouhodobé následky by si hráči začali více vážit životů (a zdraví) svých postav, byli by opatrnější. Třeba by nějaké následky mohly zůstat i po PK. Vlastně to celé zní celkem krásně a k tomu návrhu dokážu vymyslet XY dalších věcí, jak jej i rozšířit.

V čem je háček? Bohužel největší problém vlastně ani není v tom, kolik by to bylo práce. Největší problém je, že takový systém by musel být naprosto perfektní do posledního detailu. Kdyby na takovém systému bylo cokoliv jen trochu špatně, pak se to hráčům líbit nebude. Skript by musel brát v úvahu tolik věcí, které my jako hráči dokážeme vždy z konkrétní situace vyhodnotit, ale data která má skript k dispozici jsou omezená. Už samotný náraz se kódem detekuje docela blbě, obzvláště vzhledem ke skutečnosti, že kolize a tím pádem i nárazy jsou client-side a třeba v případě lagu se může stát (a dost z vás se to už někdy stalo), že jeden vidí náraz a druhý nikoliv. Co v takové situaci udělá skript? Bude se muset řídit buď jedním nebo druhým klientem, nebo zraní jen toho, který to viděl. Ve všech případech na to někdo bude nadávat. Co když se převalím 4x přes střechu? To člověk pozná, skript by musel neustále detekovat rotaci auta a kdo ví, jak by se to povedlo vyladit dle takových proměnných. A co víc? Dovedete si představit kolik by nám v AT přibylo reportů s žádostmi o smazání nějakých zranění kvůli bugu, lagu, či milionem jiných výmluv? Dovedete si taky představit, jak moc by nestíhala už teď početně strádající ZZS? Kdo ví kolik problémů, které nás teď ani nenapadnou, by se objevilo.

TL;DR: Moc se mi to líbí, řeší to některé problémy a bylo by to zkrátka fajn, ale je skoro nemožný to udělat tak dobře, aby to nevytvořilo spoustu jiných nových problémů.

pa202

Hráč

40
20.12.2021 12:56

@Rataj Scum má zbytočne moc zložitý systém, pretože sa snaží byť hyper realistický a človek by sa potom musel obávať toho, čo vôbec zje. Najlepšie by bolo preniesť Ace Medical s rozšírením KAT Advanced medical pre Ace, čo pokryje veľkú väčšinu prípadov.

21.12.2021 03:23, naposledy upraveno 21.12.2021 03:33 uživatelem SheFisKo

Hmm celé toto je veľmi zaujímavé no podľa mňa by sa to dalo vyriešiť jednoduchšie buď naučiť hráčov jak správne rpiť injuries... No v prípade komunity na Skime tu sú určitý jedinci a vždy aj budú ,ktorý proste tie injuries budú erpiť zle alebo ich nebudú erpiť vôbec... Ešte to zaberie veľa banov kým sa títo ľudia vyfiltrujú.

Ale mám nápad pre jedincov ,ktorý majú záujem o RP injuries ale nemajú dostatok znalosti o zraneniach a fantáziu na to aby to zaerpili... Že by sa jednoducho vytvorilo niečo ako sbindy na injuries vyzeralo by to ako také menu kde by mali hráči jednotlivé dopredu predpísané injuries roztriedené do kategórii a len by si zvolili niečo z tohto menu.

No týmto tu ale nastal problém toho že hráči by to možno zneužívali keď sa im nechce erpiť vlastno vymyslené injuries. A pri hráčoch ,ktorý by nemali dostatok znalostí o zraneniach a dostatok fantázie by sa tieto statusy opakovali a potom ZZS by to omrzelo a nebavilo by ich to... 

Hmm.. cele toto téma je veľmi zložité na vyriešenie a po dlhom uvažovaní jedina vec ,ktorá by to vyriešila je naučiť, donútiť hráčov erpiť a naštudovať si jak fungujú a vyzerajú jednotlivé zranenia...predsa to nieje žiadny problém obetovať tomuto nejaký ten čas keď majú záujem o RolePlay. 

Toto je všetko z mojej "úvahy"

                               

 S pozdravom 

  nezabudnite RP je o fantázii.

 


Powered by LeoSight IFS
LT~127