Zdravím,
jelikož je zde menší šance, že bych se mohl dostat do vedení ZZS na Skimu, rozhodl jsem se již teď přemýšlet o nějakých změnách, které by mohly zvýšit aktivitu a zájem o daný typ RP.
Jistě jste se během hraní všichni setkali s tím, že jste si zavolali o pomoc, avšak nikdo ze ZZS nepřijel. Já, z mé vlastní zkušenosti, mohu říci, že důvod, proč se lidem do daného typu RP nechce, je následovný – Nedostatečné až směšné injuries hráčů a přístup k injuries jako k něčemu otravnému. Z tohoto důvodu, v zájmu záchovy ZZS RP u nás, na Skimu, představuji následující body, které by mohly nápomoci ke zvýšení aktivity ZZS.
________________________________________________________________________________________________________________
Script na automatické injuries
Největším problémem, mimo ochoty hráčů erpit injuries, shledávám neznalost a nedostatečnou fantazii. Automatizace injuries by tedy velmi napomohla, zachovat dané odvětví RP na nějaké úrovni. Jakožto někdo, kdo je v ZZS RP přibližně dva měsíce, jsem převážně vyjížděl k autonehodám, a proto uvedu, jak bych si představoval automatizaci dané problematiky.
Automatizace injuries u dopravních nehod
Jak by daný script mohl fungovat?
Script by pozoroval změnu rychlosti v čase. Jistě všichni víme, že během nárazu dojde k rapidnímu snížení rychlosti za velmi krátkou dobu, tudíž by daná veličina mohla býti hlavním faktorem. Dalším bodem by byla kategorizace změn rychlostí a kategorizace injuries. Tím bychom si udělali takové pomyslné hromádky, ze kterých by se poté mohlo vybírat. Dejme tomu, že změny rychlosti bychom kategorizovali po desítkách (10km/h, 20km/h … 90km/h). Injuries bychom kategorizovali na lehká, středně těžká, těžká a životu ohrožující zranění (či jinak, je to stále jen návrh, na kterém je stále potřeba co dodělávat). Tyto dvě hromádky bychom nepřímo spojili a to konkrétně tím, že bychom určili, kolik si daná změna rychlosti vezme „kousků“ z jaké hromádky injuries.
Příklad:
Auto jelo rychlostí 90km/h a poté narazilo čelně do stromu. - Změna rychlosti je 90km/h, daný script by si tedy sáhl do své tabulky, kde by měl vypsáno, že pro danou změnu rychlosti (90km/h) si má vybrat tři lehké, dvě středně těžké a jedno těžké zranění (je to jen návrh, pro lepší představu jsem to napsal takto vzestupně). Script by tedy automaticky a náhodně vybral něco z daných kategorií a automaticky vypsal do statusu + u těžších poranění by automaticky přihodil nějaké vlastnosti, jako například již zavedené „upadl do bezvědomí“, nebo by se přes obrazovku dal nějaký filtr, šedá obrazovka, který by například simuloval bezvědomí, čímž by hráč viděl minimum ze svého okolí. Ošetřování by fungovalo podobně jako u mechanik modulu, udělalo by se nějaké uživatelské rozhraní, u kterého by se odklikáváním injuries ze statusu buďto mazaly, nebo nahrazovaly nějakým tím ošetřením (například tepenné krvácení v předloktí *klik* => tlakový obvaz v předkloktí). Stejně jako u mechaniků, vše by bylo potřeba řádně zaerpit, což si myslím není problém vzhledem k tomu, že do složek IZS se na Skimu dostávají pouze a jen hráči, kteří již mají RP na nějaké úrovni.
Jaké by mohly býti nevýhody scriptu?
Hlavní nevýhodou shledávám lagy. Jistě se všem již stalo, že jste se zasekli na místě a ubralo vám to nějakou část HP. Je pravda, že daná věc se mi během hraní na Skimu, přibližně během osmi měsíců, stala velmi zřídka, troufám si říci, že méně než desetkrát. Někdo by mohl argumentovat „i lagy se erpí“, avšak daná věc by některým mohla velmi znepříjemnit požitek ze hry.
Během diskuze o daném scriptu na ZZS discordu padl argument „Vemte si, že to někomu napíše například pneumotorax a chudák nebude vědět co to je“. Přestože si nemyslím, že by hráči, mimo hráčů ZZS, potřebovali vědět, co dané poranění je, i to se dá vyřešit. Status s injuries by byl strukturovaný do jakýchsi políček, kdy pro každé poranění bude jedno políčko. Rozkliknutím políčka (po zmáčknutí M a následném kliknutí na políčko) by se však mohlo otevřít uživatelské rozhraní, které by mohlo vypadat podobně jako políčko, které vypisuje příčinu smrti u postav po CK, a políčko by ukazovalo nějakou základní, jednoduchou, vysvětlivku. Avšak dle mého názoru to není tolik potřeba – dané injuries se neustále omývají a postupem času by každý hráč dostal daný pojem do hlavy.
Další nevýhodou by mohla být potřeba změn v herní fyzice - prodloužení brzdné dráhy vozidel, avšak tím by se mohla zvýšit přesnost vyhodnocování a snížení chybovosti scriptu.
________________________________________________________________________________________________________________
Úprava PK systému
Často se mi během výjezdu stalo, že jsem dojel na místo a hráč byl v PK módu, nebo mi po příjezdu přítomní napsali, že se hráč respawnul, kolikrát se mi hráč respawnul před očima. Tímto jsem téměř ztratil chuť dané RP hrát, protože to pro mne zkrátka byla ztráta času.
Jak si představuji změnu v PK systému?
Celou věcí se zde již někteří zabývali, a proto jen shrnu to, co se již řešilo u návrhu Wareza + přidám něco svého. Hráčům, kteří by byli v ZZS duty by se přidala pravomoc někoho „oživit“, fungovalo by to něco jako /heal. Aby se předcházelo zneužívání, byla by nutná bezprostřední blízkost záchranáře a zraněného, čímž by se zabránilo oživování hráčů přes celou mapu. Celá věc by dále navazovala na automatické injuries, podle kterých by se dále postupovalo. Dále by se nastavil nějaký časový limit, který by limitoval použití příkazu /heal a příkazu pojmenovaného dejme tomu příkaz /revive, aby se předešlo zneužití, kdy by se dané příkazy použily hned za sebou. Dále, aby vůbec bylo možné tyto příkazy použít, je potřeba prodloužit čas v PK módu. Momentální čas je jedna minuta, navrhoval bych prodloužení na minuty tři – za tři minuty se dle mého dá dostat kamkoliv na mapě, obzvlášť ze středu mapy, Montgomery.
________________________________________________________________________________________________________________
Jaké by mohly být výhody daných scriptů?
Myslím si, že většině z vás je nemusím zmiňovat, avšak zmíním je. Důležitou, pro mne hlavní výhodou, by byla podpora ZZS RP, při čemž by se dle mého zvýšila chuť dané RP hrát. Další, velmi důležitou výhodou, by byl dopad na AT – V případě, že by scripty fungovaly skvěle, AT by nemusel řešit reporty na nedostatečné injuries či pojem „passive ZZS“, který se poslední dobou velmi často vyskytuje, reporty s žádostmi o revive hráče z PK módu a tak dále.
________________________________________________________________________________________________________________
Nakonec zmíním návrh od SedliXe, který si také zaslouží pozornost v této souvislosti.
Všem děkuji za přečtení, budu rád za vaše názory.
Mareeek
Zdravím,
jelikož je zde menší šance, že bych se mohl dostat do vedení ZZS na Skimu, rozhodl jsem se již teď přemýšlet o nějakých změnách, které by mohly zvýšit aktivitu a zájem o daný typ RP.
Jistě jste se během hraní všichni setkali s tím, že jste si zavolali o pomoc, avšak nikdo ze ZZS nepřijel. Já, z mé vlastní zkušenosti, mohu říci, že důvod, proč se lidem do daného typu RP nechce, je následovný – Nedostatečné až směšné injuries hráčů a přístup k injuries jako k něčemu otravnému. Z tohoto důvodu, v zájmu záchovy ZZS RP u nás, na Skimu, představuji následující body, které by mohly nápomoci ke zvýšení aktivity ZZS.
________________________________________________________________________________________________________________
Script na automatické injuries
Největším problémem, mimo ochoty hráčů erpit injuries, shledávám neznalost a nedostatečnou fantazii. Automatizace injuries by tedy velmi napomohla, zachovat dané odvětví RP na nějaké úrovni. Jakožto někdo, kdo je v ZZS RP přibližně dva měsíce, jsem převážně vyjížděl k autonehodám, a proto uvedu, jak bych si představoval automatizaci dané problematiky.
Automatizace injuries u dopravních nehod
Jak by daný script mohl fungovat?
Script by pozoroval změnu rychlosti v čase. Jistě všichni víme, že během nárazu dojde k rapidnímu snížení rychlosti za velmi krátkou dobu, tudíž by daná veličina mohla býti hlavním faktorem. Dalším bodem by byla kategorizace změn rychlostí a kategorizace injuries. Tím bychom si udělali takové pomyslné hromádky, ze kterých by se poté mohlo vybírat. Dejme tomu, že změny rychlosti bychom kategorizovali po desítkách (10km/h, 20km/h … 90km/h). Injuries bychom kategorizovali na lehká, středně těžká, těžká a životu ohrožující zranění (či jinak, je to stále jen návrh, na kterém je stále potřeba co dodělávat). Tyto dvě hromádky bychom nepřímo spojili a to konkrétně tím, že bychom určili, kolik si daná změna rychlosti vezme „kousků“ z jaké hromádky injuries.
Příklad:
Auto jelo rychlostí 90km/h a poté narazilo čelně do stromu. - Změna rychlosti je 90km/h, daný script by si tedy sáhl do své tabulky, kde by měl vypsáno, že pro danou změnu rychlosti (90km/h) si má vybrat tři lehké, dvě středně těžké a jedno těžké zranění (je to jen návrh, pro lepší představu jsem to napsal takto vzestupně). Script by tedy automaticky a náhodně vybral něco z daných kategorií a automaticky vypsal do statusu + u těžších poranění by automaticky přihodil nějaké vlastnosti, jako například již zavedené „upadl do bezvědomí“, nebo by se přes obrazovku dal nějaký filtr, šedá obrazovka, který by například simuloval bezvědomí, čímž by hráč viděl minimum ze svého okolí. Ošetřování by fungovalo podobně jako u mechanik modulu, udělalo by se nějaké uživatelské rozhraní, u kterého by se odklikáváním injuries ze statusu buďto mazaly, nebo nahrazovaly nějakým tím ošetřením (například tepenné krvácení v předloktí *klik* => tlakový obvaz v předkloktí). Stejně jako u mechaniků, vše by bylo potřeba řádně zaerpit, což si myslím není problém vzhledem k tomu, že do složek IZS se na Skimu dostávají pouze a jen hráči, kteří již mají RP na nějaké úrovni.
Jaké by mohly býti nevýhody scriptu?
Hlavní nevýhodou shledávám lagy. Jistě se všem již stalo, že jste se zasekli na místě a ubralo vám to nějakou část HP. Je pravda, že daná věc se mi během hraní na Skimu, přibližně během osmi měsíců, stala velmi zřídka, troufám si říci, že méně než desetkrát. Někdo by mohl argumentovat „i lagy se erpí“, avšak daná věc by některým mohla velmi znepříjemnit požitek ze hry.
Během diskuze o daném scriptu na ZZS discordu padl argument „Vemte si, že to někomu napíše například pneumotorax a chudák nebude vědět co to je“. Přestože si nemyslím, že by hráči, mimo hráčů ZZS, potřebovali vědět, co dané poranění je, i to se dá vyřešit. Status s injuries by byl strukturovaný do jakýchsi políček, kdy pro každé poranění bude jedno políčko. Rozkliknutím políčka (po zmáčknutí M a následném kliknutí na políčko) by se však mohlo otevřít uživatelské rozhraní, které by mohlo vypadat podobně jako políčko, které vypisuje příčinu smrti u postav po CK, a políčko by ukazovalo nějakou základní, jednoduchou, vysvětlivku. Avšak dle mého názoru to není tolik potřeba – dané injuries se neustále omývají a postupem času by každý hráč dostal daný pojem do hlavy.
Další nevýhodou by mohla být potřeba změn v herní fyzice - prodloužení brzdné dráhy vozidel, avšak tím by se mohla zvýšit přesnost vyhodnocování a snížení chybovosti scriptu.
________________________________________________________________________________________________________________
Úprava PK systému
Často se mi během výjezdu stalo, že jsem dojel na místo a hráč byl v PK módu, nebo mi po příjezdu přítomní napsali, že se hráč respawnul, kolikrát se mi hráč respawnul před očima. Tímto jsem téměř ztratil chuť dané RP hrát, protože to pro mne zkrátka byla ztráta času.
Jak si představuji změnu v PK systému?
Celou věcí se zde již někteří zabývali, a proto jen shrnu to, co se již řešilo u návrhu Wareza + přidám něco svého. Hráčům, kteří by byli v ZZS duty by se přidala pravomoc někoho „oživit“, fungovalo by to něco jako /heal. Aby se předcházelo zneužívání, byla by nutná bezprostřední blízkost záchranáře a zraněného, čímž by se zabránilo oživování hráčů přes celou mapu. Celá věc by dále navazovala na automatické injuries, podle kterých by se dále postupovalo. Dále by se nastavil nějaký časový limit, který by limitoval použití příkazu /heal a příkazu pojmenovaného dejme tomu příkaz /revive, aby se předešlo zneužití, kdy by se dané příkazy použily hned za sebou. Dále, aby vůbec bylo možné tyto příkazy použít, je potřeba prodloužit čas v PK módu. Momentální čas je jedna minuta, navrhoval bych prodloužení na minuty tři – za tři minuty se dle mého dá dostat kamkoliv na mapě, obzvlášť ze středu mapy, Montgomery.
________________________________________________________________________________________________________________
Jaké by mohly být výhody daných scriptů?
Myslím si, že většině z vás je nemusím zmiňovat, avšak zmíním je. Důležitou, pro mne hlavní výhodou, by byla podpora ZZS RP, při čemž by se dle mého zvýšila chuť dané RP hrát. Další, velmi důležitou výhodou, by byl dopad na AT – V případě, že by scripty fungovaly skvěle, AT by nemusel řešit reporty na nedostatečné injuries či pojem „passive ZZS“, který se poslední dobou velmi často vyskytuje, reporty s žádostmi o revive hráče z PK módu a tak dále.
________________________________________________________________________________________________________________
Nakonec zmíním návrh od SedliXe, který si také zaslouží pozornost v této souvislosti.
Všem děkuji za přečtení, budu rád za vaše názory.
Mareeek