Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Hydraulika na vozidlech


Lexikonn

Hráč

78
10.2.2022 21:55

Co je hydraulika na vozidle? Hydraulika je speciální homemade úprava vozidel (nejčastěji vozidel které vidíte níže na videu - říká se jim lowrider), která umožní zvedat podvozek vozidla s možností nastavení výšky každého kola zvlášť. Tato úprava je převážně pro flex, případně přehlídky apod. Takové auto má ale jednu velkou nevýhodu - Je křehké. Ano křehké, protože taková auta NEJSOU od výrobce uzpůsobena k takovým úpravám. Vozidlo na to není stavěno a nejčastěji chodí do šrotu jako první. Proč? Protože toto "skákání" v podstatě povolí každý možný šroub a spoj na vozidle - auto se pomalinku rozpadá. A teď si to porovnáme s offroad vozidlem (Myšleno offroad přímo od výrobce). Offroad vozidlo má uzpůsobený a vyztužený podvozek a jednoduše řečeno: Je dělané do obtížného terénu. Co mají tyto dva druhy vozidel společné? Možná tak, že se oboje může nazývat vozidlem. To, že přidáte hydrauliku na vozidlo, vám z něj neudělá offroad, naopak tím svému čtyřkolovému miláčkovi škodíte. A pokud s takovou úpravou (plus zvednutým podvozkem) najedete na obtížný terén, můžete slyšet jak auto brečí. Závěr? Hydraulika vám z vozidla NEUDĚLÁ offroad. A to je přesně důvod, proč létají bany za nonRP driving a absolutně nebereme váš argument "Ale já mám hydrauliku". Je mi jasné, že 80% čtenářů to bude mít těžce v paži a stejně si tam tu hydrauliku dají a pojedou s tím na dálniční kopec u Montgomery, ovšem se pak nesmíte divit, že dostanete pár hodin v chládku. Takže pokud chcete vyjíždět takto podobný terén, doporučím Jeepa, či Raptora, nikoli Zetko s hydraulikou a podobné hlouposti.🦊

 

10.2.2022 22:24

Doplním drobné technické okénko, v rámci tohohle fenoménu našeho serveru. Hydraulika, neboli hydraulicky stavená výška teleskopického tlumiče pružení vozidla, je doopravdy pouze estetická úprava. Ve chvíli kdy teleskopický tlumič plněný hydraulickým olejem, z čerpadla hydraulické kapaliny je vtlačován do teleskopické vzpěry, se z ní stává v podstatě železná tyč, bez jakékoliv odpružené hmotnosti. Tím pádem vozidlo přichází jak o funkci jakéholiv pružení, tak i tlumení jakýchkoliv rázů, nebo rozkmitů náprav. Ve zkratce, vozidlo v rychlosti přes zhruba 20km/h na povrchu, který není dokonála rovina se stává neřiditelným, v případě, že jedete rychleji a vezmete s ním ideálně nějaký velký výmol, případně naopak hrbol, dojde k totální neřiditelnosti vozidla, v nejhorším případě k převrácení vozidla. Dál bych doplnil, že použití hydrauliky na vozidlech, které nemají tuhé nápravy, ale například víceprvkové nebo případně nezávislé je absolutně nemožné. Proto tyto systémy využívají pouze stará Americká auta, protože měly konstrukci dostavníku taženého koňmi až zhruba do roku 1990. Byla stavená dvěma podelnými rameny a dvěma panhardskýma tyčema (volitelně, občas jednou, občas žádnou, taky záleželo jestli má vinutý nebo listový péra), kde je možné ono vyvěšení nápravy pro užití hydrauliky docílit. U víceprvkové/nezávislé zadní nápravy je to absolutně nemožný, z důvodu, že je uložena standartně minimálně na čtyřech místech na každém kole (tedy na 8 místech), které se navzájem kříží a tím se docílí mnohem lepší jízdní stability. Doufám, že vám toto technické okénko pomohlo, alespoň částečně tuto problematiku pochopit a použití hydrauliky u jakýchkoliv aut, kromě starých Amerik ideálně ve velkém měřítku omezíte.


Powered by LeoSight IFS
LT~51