Doplním drobné technické okénko, v rámci tohohle fenoménu našeho serveru. Hydraulika, neboli hydraulicky stavená výška teleskopického tlumiče pružení vozidla, je doopravdy pouze estetická úprava. Ve chvíli kdy teleskopický tlumič plněný hydraulickým olejem, z čerpadla hydraulické kapaliny je vtlačován do teleskopické vzpěry, se z ní stává v podstatě železná tyč, bez jakékoliv odpružené hmotnosti. Tím pádem vozidlo přichází jak o funkci jakéholiv pružení, tak i tlumení jakýchkoliv rázů, nebo rozkmitů náprav. Ve zkratce, vozidlo v rychlosti přes zhruba 20km/h na povrchu, který není dokonála rovina se stává neřiditelným, v případě, že jedete rychleji a vezmete s ním ideálně nějaký velký výmol, případně naopak hrbol, dojde k totální neřiditelnosti vozidla, v nejhorším případě k převrácení vozidla. Dál bych doplnil, že použití hydrauliky na vozidlech, které nemají tuhé nápravy, ale například víceprvkové nebo případně nezávislé je absolutně nemožné. Proto tyto systémy využívají pouze stará Americká auta, protože měly konstrukci dostavníku taženého koňmi až zhruba do roku 1990. Byla stavená dvěma podelnými rameny a dvěma panhardskýma tyčema (volitelně, občas jednou, občas žádnou, taky záleželo jestli má vinutý nebo listový péra), kde je možné ono vyvěšení nápravy pro užití hydrauliky docílit. U víceprvkové/nezávislé zadní nápravy je to absolutně nemožný, z důvodu, že je uložena standartně minimálně na čtyřech místech na každém kole (tedy na 8 místech), které se navzájem kříží a tím se docílí mnohem lepší jízdní stability. Doufám, že vám toto technické okénko pomohlo, alespoň částečně tuto problematiku pochopit a použití hydrauliky u jakýchkoliv aut, kromě starých Amerik ideálně ve velkém měřítku omezíte.
Doplním drobné technické okénko, v rámci tohohle fenoménu našeho serveru. Hydraulika, neboli hydraulicky stavená výška teleskopického tlumiče pružení vozidla, je doopravdy pouze estetická úprava. Ve chvíli kdy teleskopický tlumič plněný hydraulickým olejem, z čerpadla hydraulické kapaliny je vtlačován do teleskopické vzpěry, se z ní stává v podstatě železná tyč, bez jakékoliv odpružené hmotnosti. Tím pádem vozidlo přichází jak o funkci jakéholiv pružení, tak i tlumení jakýchkoliv rázů, nebo rozkmitů náprav. Ve zkratce, vozidlo v rychlosti přes zhruba 20km/h na povrchu, který není dokonála rovina se stává neřiditelným, v případě, že jedete rychleji a vezmete s ním ideálně nějaký velký výmol, případně naopak hrbol, dojde k totální neřiditelnosti vozidla, v nejhorším případě k převrácení vozidla. Dál bych doplnil, že použití hydrauliky na vozidlech, které nemají tuhé nápravy, ale například víceprvkové nebo případně nezávislé je absolutně nemožné. Proto tyto systémy využívají pouze stará Americká auta, protože měly konstrukci dostavníku taženého koňmi až zhruba do roku 1990. Byla stavená dvěma podelnými rameny a dvěma panhardskýma tyčema (volitelně, občas jednou, občas žádnou, taky záleželo jestli má vinutý nebo listový péra), kde je možné ono vyvěšení nápravy pro užití hydrauliky docílit. U víceprvkové/nezávislé zadní nápravy je to absolutně nemožný, z důvodu, že je uložena standartně minimálně na čtyřech místech na každém kole (tedy na 8 místech), které se navzájem kříží a tím se docílí mnohem lepší jízdní stability. Doufám, že vám toto technické okénko pomohlo, alespoň částečně tuto problematiku pochopit a použití hydrauliky u jakýchkoliv aut, kromě starých Amerik ideálně ve velkém měřítku omezíte.