Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Economical update


Artistiques

Hráč

32
28.4.2022 21:11, naposledy upraveno 28.4.2022 21:13 uživatelem Artistiques

Jedná se o update v rámci modulu shop, přijde mi že zdaleka není vyčerpaný potenciál který tenhle update má, proto přicházím s tímhle nápadem, který může obohatit RP nejen modulu shop, je to poměrně rozsáhlé a nepočítám s tím, že by to bylo hotové v blízké době, zasáhlo by to ale jak do modulu SHOP, tak do modulů TRUCKER a PRODUCT, myslím že by to i dost lidí uvítalo. (Mimochodem, bylo by to RP i pro TCU)

Proč to vůbec předělávat?

Začneme tím, proč si vůbec myslím že je co měnit.
Ceny v obchodech vlastněných státem (prostě NPC co je třeba na benzínkách) mají všechny stejné ceny, pokud by chtěl hráč prodávat například vodu (kterou můžete koupit v 24/7 a v automatech za stejnou cenu), měl by to dražší než konkurence která nejde zlikvidovat, nedojdou ji totiž zásoby a je tam furt.

Jak to teda udělat?

Rozdělíme si to do bodů, výroba, objednání, transport, prodej.
Pro lepší vysvětlení budu přidávat orientační cenu, ať je lehčí pochopit jak by to fungovalo.
Veškerý text s příklady je tedy orientační a částky jsou možná i absurdní, je to jen na vysvětlení.

Výroba

Určitě by z důvodu jistoty existovala i nějaká státní firma která by zajišťovala že to nedojde, ceny by ale měla vyšší než ostatní firmy zaměřující na výrobu které vlastní hráč.
Firma s modulem PRODUCT by mohla vyrábět dejme tomu balené vody.
Výroba jedné láhve zabere dejme tomu 1 minutu, hráč dostane 3 000 a firma dostane do svého inventáře (NPC) láhev balené vody místo 50% zisku z výroby od zaměstnance.
Firma tedy na výrobě lahví nevydělává, dostává itemy které následně distribuuje firma s modulem TRUCKER, cena za kterou to prodá výrobce je dejme tomu 10 Kč za jednu láhev.

Objednání

Firma která má modul SHOP si tedy objedná dejme tomu 1 000 láhví od výrobce, zaplatí tedy 10 000 výrobci, respektive NPC které převezme objednávku, následně si vybere firmu která zařídí dopravu, za jednu cestu si firma vezme dejme tomu 10 000 kvůli palivu a kvůli času převozníka. Veškeré tyhle itemy by byly pro převozce passive, aby je nemohli krást, celková cena za objednávku je tedy 20 000, to si vezme NPC z firemního účtu a schová si to k sobě.

Transport

Firma s modulem TRUCKER se tedy podívá na seznam objednávek, řekne si že jo, tohle chci odvézt, vezme tedy dodávku nebo boxtruck (kamiony nedávají smysl, žádná objednávka nebude dost velká na to, aby se musel brát kamion)
Zaměstnanec si dojede na místo vyzvednutí, převezme objednávku a zaplatí 20 000 ze své kapsy jako zálohu (kdyby náhodou pohodil dodávku někde u silnice), po prodeji dostane od NPC jak zpátky svých 20 000, tak zároveň i 10 000 zisk za odměnu, dalších 10 000 půjde firmě.

Prodej

Firma s modulem SHOP si tedy uvede své zboží do prodeje, jelikož firma platila 20 000 za 1 000 lahví, jedna láhev ji vyšla na 20 korun, nemá tedy cenu ji prodávat pod 20, k tomu samozřejmě musíme připočítat daň (21.5 %), cena jedné láhve tedy nesmí klesnout pod 24.3 Kč.
Odvod daní by mohl být z nějaké části dobrovolný, respektive zákonem povinný ale nějaký ten daňový únik, to by hlídala jednotka TCU která vlastně už ve hře je, nevim jak funguje ale pochybuju že mají co rpit.

A jak by ty firmy mezi sebou komunikovaly?

Jednoduše, byla by webová stránka kam by měla přístup určitá role ve firmě (nebo jen majitel a lidi by si tam přidával podle jména), byl by to jakýsi market, místo doručení by se rozeznávalo podle ID interiéru (pokud ho nevlastní tvá firma tak se ti neukáže), to by se zobrazilo na mapě podobně jak v MDC, při výběru by se to dalo profiltrovat třeba jen na vodu, sprunk nebo třeba taco.
Přepravci by to viděli všichni, respektive, majitel by zaměstnancům vybral zakázky, ti by je na stránkách viděli a mohli si vybrat ze seznamu, ten by obsahoval kolonky “co” “odkud” a “kam”, po zakliknutí by se zobrazila mapa vybrané zakázky, odkud a kam.

 

29.4.2022 02:23, naposledy upraveno 29.4.2022 02:24 uživatelem Rataj

To co popisuješ je vlastně taková komplexnější logistická simulace, kterou jsem už měl podobně vymyšlenou ještě před spuštěním aktuálního Skima. Něco takového bylo v původní myšlence Truckers společně s továrnama (které měli být vlastně něčím podobným, čím je nakonec Product), ale bohužel jsem tenhle nápad cutnul a mělo to své důvody.

Takováhle komplexní síť závislostí je šíleně náchylná na selhání a že těch bodů selhání je šíleně moc. Ani s počtem hráčů, jaký máme, to nemůže fungovat dostatečně dobře na to, aby tahle logistická síť byla dobře zabezpečená. Kdo hrál třeba Factorio, tak moc dobře ví, jak obtížné je vše optimalizovat tak, aby všude bylo všeho dostatek - a to se bavíme o hře, kde to jen navrhujete a stavíte a vše ostatní za vás dělají automatizované mašiny a ne hráči, které by bylo potřeba koordinovat.

Proto se zvolila ta jednodušší varianta a tedy převozy materiálů z passive lokací, které nikdy nedojdou a hráči je vozí furt dokola a mají jistý výdělek, přičemž neohrožujeme ekonomiku hráči řízeným domkem z karet. Samo o sobě je to moc fajn nápad, ale ve finále je to prostě domek z karet, který může nehezky popadat.

Artistiques

Hráč

32
29.4.2022 10:18

Tohle ohrožení ekonomiky se ale dá taky řešit, jak jsem psal, mít “státem řízenou firmu” kde by prostě “pracovala” skupinka NPC, bylo by to dražší ale bylo by to, to same i přeprava, prostě by se to passive (dejme tomu za 2 hodiny po objednávce) doručilo.

Myslím že mnohem větší průser je zavedení silniční daně.


Powered by LeoSight IFS
LT~63

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo