Pěkný návod, jen přidám pár poznatků / rozšíření návodu o nějaké tipy:
Remap nenahrávejte do samotného TXD, stačí vám kdekoliv jako PNG soubor, do Blenderu ho můžete nahrát přes změnu textury a hlavně pak můžete reloadovat s každou úpravou - to se hodí, když chcete polep upravovat nebo testovat (takže krom fotky na Iris zase další využití).
Při importu DFF kromě zaškrtnutí Read Material Split (což ve videu je) také odškrtněte Use Edge Split (což ve videu není). Když to neuděláte, můžou se na skinu špatně načíst faces (ve videu je to lehce znát na vlasech postavy). Tohle se zase hodí znát především pokud budete nějaký model upravovat například pro VIP skin, protože při exportu do hry by pak nefungoval správně.
Při skrývání LOD částí a kolizního modelu vozidla pracujte se seznamem objektů vpravo nahoře. Dá se to přes něj naklikat během pár vteřin, je to rychlejší a přesnější (nevymažete si omylem něco jiného).
Model vozu má jedno kolo, můžete jej nakopírovat jako na videu, nebo použít Mirror modifier, se kterým můžete pomocí pomocného neviditelného objektu jednoduše a přesně nazrcadlit všechny 4 kola.
U aut (ale někdy i u postav) doporučuji prozkoumat možnosti nastavení shaderů, dá se s tím krásně vyhrát a přidat třeba realistické odlesky.
Pro Iris doporučuji už v Blenderu nastavit rozlišení renderu na 1080x1350, což odpovídá poměru stran výsledných obrázků na Irisu, nemusíte tedy pak nic ořezávat a už v Blenderu uvidíte jak přesně bude obrázek vypadat.
Krom pozadí doporučuji doplnit nějaké objekty i do scény, zejména kvůli stínům. A pokud se chcete přiblížit ke vzhledu GTA:SA, pak si můžete pomocí IMG Toolu vyexportovat naprosto jakýkoliv objekt ze hry a importovat si jej do Blenderu stejným způsobem jako postavu a auto. Dle mého názoru to pak vypadá líp, než nějaké realistické stažené objekty.
A pokud to chcete posunout na další úroveň, nezapomeňte na světla. Nepodceňujte kolik práce je s nimi potřeba. Světla a stíny dělají opravdu hodně.
Na závěr ještě k době renderování. Jsem se úplně lekl, když Lexi řekl, že to může trvat až půl hodiny a běžně to je 10 minut. V nastavení Blenderu si přepněte render na GPU (CUDA/OptiX), Max Samples můžete stáhnout ze 4 tisíc klidně na nějakých 32/64/128/256, potažmo alespoň zvýšit Noise Threshold, na kvalitě renderu to příliš neubere, většinou není vůbec poznat rozdíl. Se správným nastavením se mi i scéna s 5 světly, mlhou, HDRI pozadím, shadery a kvalitou 256 samplů vyrenderuje za 2 minuty.
Přeji příjemné renderování. 😉
A ještě tady hecnu @FLYER, aby taky připsal nějaké své tipy, ať to máme pohromadě.
P.S. Těším se na vaše výtvory.
Pěkný návod, jen přidám pár poznatků / rozšíření návodu o nějaké tipy:
Remap nenahrávejte do samotného TXD, stačí vám kdekoliv jako PNG soubor, do Blenderu ho můžete nahrát přes změnu textury a hlavně pak můžete reloadovat s každou úpravou - to se hodí, když chcete polep upravovat nebo testovat (takže krom fotky na Iris zase další využití).
Při importu DFF kromě zaškrtnutí Read Material Split (což ve videu je) také odškrtněte Use Edge Split (což ve videu není). Když to neuděláte, můžou se na skinu špatně načíst faces (ve videu je to lehce znát na vlasech postavy). Tohle se zase hodí znát především pokud budete nějaký model upravovat například pro VIP skin, protože při exportu do hry by pak nefungoval správně.
Při skrývání LOD částí a kolizního modelu vozidla pracujte se seznamem objektů vpravo nahoře. Dá se to přes něj naklikat během pár vteřin, je to rychlejší a přesnější (nevymažete si omylem něco jiného).
Model vozu má jedno kolo, můžete jej nakopírovat jako na videu, nebo použít Mirror modifier, se kterým můžete pomocí pomocného neviditelného objektu jednoduše a přesně nazrcadlit všechny 4 kola.
U aut (ale někdy i u postav) doporučuji prozkoumat možnosti nastavení shaderů, dá se s tím krásně vyhrát a přidat třeba realistické odlesky.
Pro Iris doporučuji už v Blenderu nastavit rozlišení renderu na 1080x1350, což odpovídá poměru stran výsledných obrázků na Irisu, nemusíte tedy pak nic ořezávat a už v Blenderu uvidíte jak přesně bude obrázek vypadat.
Krom pozadí doporučuji doplnit nějaké objekty i do scény, zejména kvůli stínům. A pokud se chcete přiblížit ke vzhledu GTA:SA, pak si můžete pomocí IMG Toolu vyexportovat naprosto jakýkoliv objekt ze hry a importovat si jej do Blenderu stejným způsobem jako postavu a auto. Dle mého názoru to pak vypadá líp, než nějaké realistické stažené objekty.
A pokud to chcete posunout na další úroveň, nezapomeňte na světla. Nepodceňujte kolik práce je s nimi potřeba. Světla a stíny dělají opravdu hodně.
Na závěr ještě k době renderování. Jsem se úplně lekl, když Lexi řekl, že to může trvat až půl hodiny a běžně to je 10 minut. V nastavení Blenderu si přepněte render na GPU (CUDA/OptiX), Max Samples můžete stáhnout ze 4 tisíc klidně na nějakých 32/64/128/256, potažmo alespoň zvýšit Noise Threshold, na kvalitě renderu to příliš neubere, většinou není vůbec poznat rozdíl. Se správným nastavením se mi i scéna s 5 světly, mlhou, HDRI pozadím, shadery a kvalitou 256 samplů vyrenderuje za 2 minuty.
Přeji příjemné renderování. 😉
A ještě tady hecnu [user:228], aby taky připsal nějaké své tipy, ať to máme pohromadě.
P.S. Těším se na vaše výtvory.