Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Vytváření Systému pro těžení, či sbírání různého odpadu na zemi. [Roblox projekt.]


Galpix

Hráč

19
24.9.2022 17:09, naposledy upraveno 24.9.2022 19:25 uživatelem Galpix

    Zdravím všechny čtenáře, který můj neúspěšně úspěšný projekt zajímá, a chtěli by se dozvědět, jak jsem vytvořil jeden z mých systémů. Ale nejdříve bych vám rád řekl Proč zrovna Roblox, jelikož ten kdo mě nějak tak zná, a baví se se mnou, tak ví že nejsem úplně největší fanoušek Robloxu.
    Je to zcela jednoduché vysvětlit, rád bych se naučil programovat v jazyku Lua.
A zcela upřímně, projekt v Robloxu mi přijde jako jeden z těch nejvíce jednoduchých, který jsem si mohl vybrat, jelikož nejsem nějaký znalec, který by hned šel do nějaké "vlastní" hry, no pojďme k samotnému tématu.            

Jako první musím vůbec nějaké to úložiště pro tento systém vytvořit, a proto vytvořím složku v kategorii Workspace s jménem Sb-systém (Jméno je na vás, pokud chcete třeba mine-systém, jak je libo, pojmenujte si to tak.)
              

Tvoření pomůcek (tool)
Nějak takto by to mělo vypadat, po vytvoření složky.
Když máme složku, tak musíme vytvořit takzvaně pomůcky (tool) nějakého toho bordelu, uhlí a tak podobně.. 
Ale předtím musíme mít i to úložiště pro ty samotné pomůcky, který já vytvořím v kategorii ReplicatedStorage, vytvořím složku s jménem Sb-pomůcky. (Opět je jedno jaký název.)                         

Po vytvoření složky se můžeme pustit do samotného vytváření té pomůcky, moje pomůcka se bude jmenovat Kámen. 

A poté

      
Poté se nám ve složce objeví tool, který pojmenujeme Kámen. (Opět je to na vás.)
Když máme vytvořenou pomůcku, musíme udělat nějaký model (nemusíme, ale já to udělám.)
To se dělá jednoduše, buď najdete na Toolboxu nějaký model, či si vytvoříte vlastní, a to tímto způsobem. 

Když uděláte tohle, objeví se vám na obrazovce jakási kostka, nebo-li part. Tento part v Exploreru pojmenujeme Handle, aby samotný Roblox rozpoznal, že to je Part, za který se pomůcka chytá/Je model pomůcky.
A poté přesunete do pomůcky Kámen.

Když tak uděláte, tak máte hotovou pomůcku s modele, já jsem neudělal model pro tuto pomůcku, a ani ho teď dělat nebudu, protože jsem docela línej a nechce se mi do toho, čiže náš kámen bude vypadat jako šedá kostka.

Tvoření skriptu
Tak, teď se vrhneme na to nejtěžší, a to je ten samotný skript, který bude ovládat tento systém. 
Začneme vytvořením dalšího modelu, který bude ten samotný kámen, ke kterému hráč přijde, a veme si ho, taktéž uděláme stejným způsobem jako model pro pomůcku (Kliknutím na Part), avšak to dáme do jiné složky, a to přesně do Sb-systém, a pojmenujeme to například Kámen #1 (Opět to je úplně jedno jak se to bude jmenovat.) 

Když to máme hotové, přidáme do modelu Kámen #1 ProximityPrompt, což nám zajistí stylové, moderní a obsáhlé interakce s modelem.

A hned po tom

Tak, nyní bychom v modelu měli mít ProximityPrompt, avšak to není vše, musíme tomu ProximityPromptu udělat nějakou funkci, že ano. To uděláme následovně, 
Vytvoříme nový skript který se bude nacházet v ProximityPromptu, jméno je na vás, já si tam nechám jméno script. Skript tam přidáme úplně stejným způsobem jako veškeré ostatní věci (Složka, Tool.)
S rozdílem, že na plusko klikneme v momentu, co máme vybraný ProximityPrompt.

Takhle nějak by to mělo vypadat, po udělání.
Poté se vám otevře skript automaticky, jako první tam uvidíte print("Hello World!"), to samozřejmě smažeme, a uděláme si nějaké proměny (Variables). 
Každá lokální proměna začne takovým způsobem:

Zde můžete vidět proměnu ve svojí celé kráse, tohle si můžete opsat, s tím rozdílem že "["Sb-systém"]" a "["Kámen #1"]" bude mít název takový, který jste tomu dali vy. 

Když máme tohle, uděláme si další lokální proměnu, a tím je samotná pomůcka;

Následně můžeme udělat samotnou funkci pro ProximityPrompt, začneme tedy tím, že vynecháme jeden řádek, a napíšeme;

Když vám to vypadá nějak takhle, tak na pátém řádku začneme vypisovat, co by se mělo odehrávat po aktivování ProximityPromptu;

Tohle vše nám zaručí respawn kamene, a jeho zneviditelnění když hráč aktivuje sebrání.
No ale co by to bylo za sběr, kdybychom z toho nic neměli, že.
A proto z toho něco budeme dostávat, a to je kamen který sebereme.
Začneme tím že uděláme novou funkci;

Hned po tom, co tuto funkci vytvoříme tímto způsobem, vypíšeme opět do řádku 19 co tato funkce má vykonat, což je dání toho kamene. 

Tak, a máme hotovo. 
Nyní skript bude fungovat tak jak by měl, ale samozřejmě nezapomeňte změnit čas na řádku 10, třeba na 2 minuty (120 sekund), jinak se vám to bude stále a stále respawnovat za jednu sekundu.

    Proč jsem tohle udělal? Já nevím, asi mám až moc času, a potřebuju ho nějak zabít.
Ale i tak si myslím, že to tu přece jenom někdo využije.. 

    Pokud jsi lepší jak já, a našel jsi někde chybu, či možnost jak skript udělat kvalitnější, nebraň se mě kontaktovat na discordu (GaLp#7244), či vypsat odpověď pod tento příspěvek/téma, rád se přiučím nové věci.

    Pokud chceš více věcí, které bys mohl sbírat, stačí duplikovat Kámen #1, a přejmenovat nějaké věci ve skriptu, jako je například pomůcka.

   Taktéž se omlouvám za nějaké gramatické chyby, či jakékoliv nesmysluplné vysvětlení, pokud něčemu neporozumíte, rád vysvětlím.


24.9.2022 17:21, odstraněno 24.9.2022 19:25 uživatelem
Tento příspěvek byl odstraněn uživatelem
Dzardys udělil za tento příspěvek varování: Double-post (pěkný příspěvek, ale jistě zvládneš užít úpravu příspěvku namísto komentování)

Powered by LeoSight IFS
LT~28