Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

[119/0] Návrh zákona o přestupcích a jejich řízení


6.2.2024 14:09, naposledy upraveno 20.2.2024 09:45 uživatelem marekvoe

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Návrh č. 119/0

Návrh zákona o přestupcích a jejich řízení

ze dne 6.2.2024


Hlava I. - Předmět zákona

§1 Předmětem tohoto zákona je ustanovit podmínky za přestupky a jejich správní tresty, postupy při ukládání trestů a udává jak se postupuje při odvolání.

Hlava II. - Základní ustanovení

§2 Přestupek je společensky škodlivý protiprávní čin, který vykazuje znaky stanovené zákonem, nejde-li o trestný čin.

§3 Fyzická osoba se stává pachatelem přestupku pokud naplní jeho znaky.

§4 Pachatelem se taktéž stává osoba, která použila ke spáchání přestupku jiné osoby, a to pokud je tato osoba nezletilá, nepříčetná, či pokud naplnila podmínky nutné sebeobrany nebo krajní nouze.

Hlava III. - Zavinění

§5 Aby byla fyzická osoba odpovědná za přestupek je nutné aby čin zavinila, či zavinila z nedbalosti, nestanoví-li zákon výslovně, že je třeba úmyslného zavinění.

§6 Přestupek je spáchán úmyslně, pokud pachatel:

a) chtěl svým jednáním porušit nebo ohrozit zákon, nebo
b) byl si vědom, že může svým jednáním porušit nebo ohrozit zákon.

§7 Přestupek je spáchán z nedbalosti, pokud pachatel:

a) věděl, že svým jednáním může porušit nebo ohrozit, ale i přesto nepřiměřeně spoléhal, že se tak nestane.
b) nevěděl, že svým jednáním může porušit nebo ohrozit zákon, i když vzhledem k okolnostem a osobním poměrům měl, či mohl vědět.

§8 Za přestupek není odpovědný ten, kdo v době jeho spáchání nedovršil patnáctý rok svého věku.

§9 Za přestupek není odpovědný ten, kdo pro duševní poruchu v době jeho spáchání nemohl rozpoznat protiprávnost svého jednání nebo své jednání ovládat

§10 Odpovědnosti se však nezbavuje ten, kdo se do tohoto stavu přivedl užitím návykové látky; návykovou látkou se rozumí:

a) alkohol,
b) omamné látky,
c) psychotropní látky,
d) ostatní látky, které mohou nepříznivě ovlivnit lidskou psychiku, ovládací nebo rozpoznávací schopnosti a sociální chování.

Hlava IV. - Tresty, jejich ukládání a okolnosti

§11 Za ukládání správní trestů zodpovídá policie San Andreas a její příslušníci (dále také jako správní orgán)

§12 Za přestupek lze uložit správní trest: 

a) napomenutí,
b) pokuty,
c) zákazu činnosti,
d) zveřejnění rozhodnutí o přestupku,
e) zabrání věci.

§13 Správní trest lze uložit samostatně nebo spolu s jinými správními tresty; napomenutí nelze uložit spolu s pokutou.

§14 Při určení druhu správního trestu a jeho výměry se přihlédne zejména:

a) k povaze a závažnosti přestupku,
b) k přitěžujícím a polehčujícím okolnostem,
c) policejnímu sazebníku,
d) zákonům a vyhláškám.

§15 Jako k polehčující okolnosti se přihlédne zejména k tomu, že pachatel

a) spáchal přestupek ve věku blízkém věku mladistvých,
b) oznámil přestupek správnímu orgánu a při jeho objasňování účinně napomáhal, nebo
c) spáchal přestupek pod vlivem hrozby nebo nátlaku anebo pod tlakem podřízenosti nebo závislosti na jiném.

§16 Jako k přitěžující okolnosti se přihlédne zejména k tomu, že pachatel

a) spáchal přestupek tak, že využil něčí bezbrannosti, podřízenosti nebo závislosti na jiné osobě,
b) spáchal více přestupků,
c) spáchal přestupek opakovaně,
d) zneužil ke spáchání přestupku svého zaměstnání, postavení nebo funkce,
e) spáchal přestupek jako člen organizované skupiny, nebo spáchal přestupek na dítěti, osobě těhotné, nemocné, zdravotně postižené, vysokého věku nebo nemohoucí.

§17 Povaha a závažnost přestupku je dána zejména:

a) významem zákonem chráněného zájmu, který byl přestupkem porušen nebo ohrožen,
b) významem a rozsahem následku přestupku,
c) způsobem spáchání přestupku,
d) okolnostmi spáchání přestupku,
e) u fyzické osoby též druhem a mírou jejího zavinění, popřípadě pohnutkou,
f) délkou doby, po kterou trvalo protiprávní jednání pachatele nebo po kterou trvá protiprávní stav udržovaný protiprávním jednáním pachatele.

Hlava VI. - Výkon správních trestů

§18 Napomenutí - Při ukládání napomenutí správní orgán upozorní pachatele na důsledky protiprávního jednání, jež mu podle zákona hrozí, pokud by se i v budoucnu dopouštěl podobného jednání.

§19 Pokuta - Pokutu lze uložit ve výši stanovené policejním sazebníkem. Pokutu lze zvýšit, či snížit na základě polehčujících nebo přihoršujících okolností

§20 Zákaz činnosti - Zákazem činnosti se rozumí činnost, ke které je třeba veřejnoprávního oprávnění, které bylo pachateli odebráno na základě provinění. 

§21 Zveřejnění rozhodnutí o přestupku - lze uložit právnické nebo fyzické osobě. Při ukládání tohoto správního trestu dbá správní orgán na to, aby zásah do soukromí pachatele byl přiměřený povaze a závažnosti přestupku. 

§22 Zabrání věci - Nebylo-li uloženo propadnutí věci, lze rozhodnout, že se taková věc zabírá, jestliže nesplňuje podmínky zákona pro její užití, či přechovávání

Hlava V. - Odvolání k přestupku

§23 Obviněný se může do 14 kalendářních dnů odvolat proti udělenému trestu prostřednictvím systému Soud 2.0.

§24 Při odvolání je potřeba představit alespoň jeden nový důkaz, vyvrácení důkazu, podložené napadení chyby v trestání přestupku nebo novou skutečnost, která by mohla jakýmkoliv způsobem ovlivnit rozhodnutí o přestupku.

§25 Pro přestupkové řízení může jako důkaz figurovat i tvrzení policisty, pokud není jiným důkazem vyvráceno. Vyvrácení tvrzení policisty se může brát jako jeho křivá výpověď, a musí být interně řešeno.


Odůvodnění: Tato novela má za cíl definovat podmínky odpovědnosti za přestupek, stanovit druhy správních trestů a ochranných opatření, a zavedení jasnějších principů pro jejich ukládání. Tento zákon tu je v naší legislativě prakticky neexistující. Prvkem novely je taktéž definice a kategorizace správních trestů, které mohou být ukládány za přestupky. Zavedení jasných pravidel pro jejich ukládání a stanovení polehčujících a přitěžujících okolností pomáhá zajistit spravedlivý a proporcionální postih pachatelů. Samozřejmě, je to prvotní návrh, který může být upravován.


V Los Santos dne 6.2.2024

Předkladatelka:
MUDr. Lea Santiago
Místopředsedkyně kongresu San Andreas

zeldinko

Hráč

50
8.4.2024 11:58, naposledy upraveno 8.4.2024 11:58 uživatelem zeldinko

Pozmeňovací návrh č. 119/1

Návrh zákona o přestupcích a jejich řízení

ze dne 8.4.2024


Návrh prednáša tieto zmeny:

1. Mení názov zákona na Zákon o přestupcích, jejich řízení a pořádku v trestních věcech.

2. Zákon upravuje Hlavu I - Předmet zákona

§1 Předmětem tohoto zákona je ustanovit podmínky za přestupky a jejich správní tresty, postupy při ukládání trestů a udává jak se postupuje při odvolání.

§1 Predmetom tohto zákona je ustanoviť a zjednotiť niektoré postupy orgánov činných v trestnom konaní, vymedziť jednotlivé definície, ustanoviť orgány zodpovedné za ukladanie sankcii a trestov, ako aj možnosti odvolania proti nim.

3. Zákon upravuje Hlavu II - Základní ustanovení

§2 Priestupok je menej škodlivý protiprávny čin, ktorý porušuje alebo ohrozuje záujem spoločnosti a zároveň vykazuje znaky stanovené zákonom, ak nejde o trestný čin.

§3 Páchateľom sa rozumie osoba, ktorá sa preukázateľne dopustila konania, ktoré je v rozpore so zákonom. Páchateľom môže byť fyzická osoba alebo právnická osoba.

§4 Trestný čin je protiprávny čin, ktorý vážne ohrozuje záujem spoločnosti a je výslovne označený ako trestný čin zákonom alebo rozhodnutím súdu.

§5 Za podozrivého (ďalej len ako "podozrivý") sa považuje ten, o kom existujú dostatočné dôkazy naznačujúce, že mohol spáchať trestný čin alebo priestupok.

§6 Za obvineného (ďalej len ako "obvinený") sa považuje ten, voči komu bola vznesená obžaloba za spáchanie trestného činu alebo spáchal priestupok.

§7 Za obžalovaného (ďalej len ako "obžalovaný") sa považuje ten, voči komu bola vznesená obžaloba a zároveň je účastníkom konania pred súdom alebo sa jeho prípad rieši v zrýchlenom súdnom procese.

§8 Obvinený, ktorý spolupracuje ako svedok pri vyšetrovaní trestného činu sa nepovažuje za svedka. Za spolupracujúceho obvineného sa považuje ten, kto sa významnou mierou podieľal na objasnení trestného činu, na ktorom má podiel.

§9 Svedok je fyzická osoba, ktorá bola vyzvaná orgánom činným v trestnom konaní, aby ako svedok vypovedala o skutočnostiach dôležitých pre vyšetrovanie trestného činu, ktoré vnímala svojimi zmyslami.

4. Zákon ruší súčasné znenie Hlavy III - Zavinění

§5 Aby byla fyzická osoba odpovědná za přestupek je nutné aby čin zavinila, či zavinila z nedbalosti, nestanoví-li zákon výslovně, že je třeba úmyslného zavinění.

§6 Přestupek je spáchán úmyslně, pokud pachatel:

a) chtěl svým jednáním porušit nebo ohrozit zákon, nebo
b) byl si vědom, že může svým jednáním porušit nebo ohrozit zákon.

§7 Přestupek je spáchán z nedbalosti, pokud pachatel:

a) věděl, že svým jednáním může porušit nebo ohrozit, ale i přesto nepřiměřeně spoléhal, že se tak nestane.
b) nevěděl, že svým jednáním může porušit nebo ohrozit zákon, i když vzhledem k okolnostem a osobním poměrům měl, či mohl vědět.

§8 Za přestupek není odpovědný ten, kdo v době jeho spáchání nedovršil patnáctý rok svého věku.

§9 Za přestupek není odpovědný ten, kdo pro duševní poruchu v době jeho spáchání nemohl rozpoznat protiprávnost svého jednání nebo své jednání ovládat

§10 Odpovědnosti se však nezbavuje ten, kdo se do tohoto stavu přivedl užitím návykové látky; návykovou látkou se rozumí:

a) alkohol,
b) omamné látky,
c) psychotropní látky,
d) ostatní látky, které mohou nepříznivě ovlivnit lidskou psychiku, ovládací nebo rozpoznávací schopnosti a sociální chování.

5. Zákon pridáva Hlavu III - Trestné činy fyzických osôb a mladistvých

§10 Za trestné činy a priestupky nie sú trestne zodpovedný mladiství, ktorí v dobe ich spáchania nedovŕšili 15. rok veku. Mladiství nesmú byť vzatý do väzby ani byť odsúdení na výkon trestu odňatia slobody.

§11 Trest pobytu v nápravnovýchovnom zariadení môže súd uložiť iba mladistvému. Jeho cieľom je odsúdenému mladistvému zabrániť v ďalšom páchaní trestnej činnosti. Ukladá sa výnimočne iba v prípadoch, kedy je viditeľné, že zo strany mladistvého niet žiadnej nápravy.

§12 Páchateľom trestného činu alebo priestupku je ten, kto ho spáchal sám. Ak bol trestný čin alebo priestupok spáchaný konaním dvoch alebo viacerých osôb (spolupáchatelia), zodpovedá každá z nich, ako by ho spáchala sama.

6. Zákon ruší Hlavu IV - Tresty, jejich ukládání a okolnosti

§11 Za ukládání správní trestů zodpovídá policie San Andreas a její příslušníci (dále také jako správní orgán)

§12 Za přestupek lze uložit správní trest: 

a) napomenutí,
b) pokuty,
c) zákazu činnosti,
d) zveřejnění rozhodnutí o přestupku,
e) zabrání věci.

§13 Správní trest lze uložit samostatně nebo spolu s jinými správními tresty; napomenutí nelze uložit spolu s pokutou.

§14 Při určení druhu správního trestu a jeho výměry se přihlédne zejména:

a) k povaze a závažnosti přestupku,
b) k přitěžujícím a polehčujícím okolnostem,
c) policejnímu sazebníku,
d) zákonům a vyhláškám.

§15 Jako k polehčující okolnosti se přihlédne zejména k tomu, že pachatel

a) spáchal přestupek ve věku blízkém věku mladistvých,
b) oznámil přestupek správnímu orgánu a při jeho objasňování účinně napomáhal, nebo
c) spáchal přestupek pod vlivem hrozby nebo nátlaku anebo pod tlakem podřízenosti nebo závislosti na jiném.

§16 Jako k přitěžující okolnosti se přihlédne zejména k tomu, že pachatel

a) spáchal přestupek tak, že využil něčí bezbrannosti, podřízenosti nebo závislosti na jiné osobě,
b) spáchal více přestupků,
c) spáchal přestupek opakovaně,
d) zneužil ke spáchání přestupku svého zaměstnání, postavení nebo funkce,
e) spáchal přestupek jako člen organizované skupiny, nebo spáchal přestupek na dítěti, osobě těhotné, nemocné, zdravotně postižené, vysokého věku nebo nemohoucí.

§17 Povaha a závažnost přestupku je dána zejména:

a) významem zákonem chráněného zájmu, který byl přestupkem porušen nebo ohrožen,
b) významem a rozsahem následku přestupku,
c) způsobem spáchání přestupku,
d) okolnostmi spáchání přestupku,
e) u fyzické osoby též druhem a mírou jejího zavinění, popřípadě pohnutkou,
f) délkou doby, po kterou trvalo protiprávní jednání pachatele nebo po kterou trvá protiprávní stav udržovaný protiprávním jednáním pachatele.

7. Zákon pridáva Hlavu IV - Trestné činy a priestupky právnických osôb

§13 Za porušenie povinnosti uloženej právnickej osobe zodpovedá podľa tohto zákona ten, kto za právnickú osobu konal alebo mal konať.

§14 Trestný čin je spáchaný právnickou osobou aj vtedy, ak je spáchaný v jej prospech, v jej mene alebo v rámci jej činnosti.

§15 Ak bol trestný čin spáchaný spoločným konaním dvoch alebo viacerých páchateľov, z ktorých aspoň jeden je právnickou osobou, zodpovedá každý z nich, ako keby trestný čin spáchal sám.

8. Zákon ruší Hlavu V - Odvolaní k přestupku

§23 Obviněný se může do 14 kalendářních dnů odvolat proti udělenému trestu prostřednictvím systému Soud 2.0.

§24 Při odvolání je potřeba představit alespoň jeden nový důkaz, vyvrácení důkazu, podložené napadení chyby v trestání přestupku nebo novou skutečnost, která by mohla jakýmkoliv způsobem ovlivnit rozhodnutí o přestupku.

§25 Pro přestupkové řízení může jako důkaz figurovat i tvrzení policisty, pokud není jiným důkazem vyvráceno. Vyvrácení tvrzení policisty se může brát jako jeho křivá výpověď, a musí být interně řešeno.

9. Zákon pridáva Hlavu V - Priestupky fyzických osôb

§15 Za priestupok môže Polícia San Andreas fyzickým osobám uložiť tieto sankcie:

a) napomenutie,

b) pokuta,

c) zákaz činnosti viesť motorové vozidlá - nepresahujúci lehotu 12 hodín.

§16 Pri určení druhu sankcie a jej výmery sa prihliada najmä na závažnosť priestupku, spôsob jeho spáchania a následky, na okolnosti, za ktorých bol spáchaný, na pohnútky, na osobu páchateľa a jeho predošlé priestupky a ich kvantitu či závažnosť.

§17 Za viac priestupkov toho istého páchateľa prejednávaných naraz, sa uloží súhrnná sankcia, kde sa výška sankcie za porušenie spočíta dokopy.

§18 Sankcia za preukázateľné spáchanie priestupku fyzickou osobou, kde výška sankcie presahuje čiastku 1.000.000,-Kč, musí byť predložená súdu, ktorý vo veci rozhodne.

§19 Priestupky nemožno prejednávať spätne, ak už v prvom prípade bola udelená akákoľvek sankcia vrátane napomenutia alebo ak sa od riešenia priestupku upustilo.

§19.1 Príslušníci polície sú povinní informovať fyzickú osobu, ktorá sa dopustila priestupku, aký priestupok jej je kladený za vinu a za akých okolností.

§19.2 Obvinený sa môže voči udelenej pokute odvolať prostredníctvom systému Soud 2.0, a to maximálne do 14 dní od spáchania priestupku.

10. Zákon ruší Hlavu VI - Výkon správních trestů

§18 Napomenutí - Při ukládání napomenutí správní orgán upozorní pachatele na důsledky protiprávního jednání, jež mu podle zákona hrozí, pokud by se i v budoucnu dopouštěl podobného jednání.

§19 Pokuta - Pokutu lze uložit ve výši stanovené policejním sazebníkem. Pokutu lze zvýšit, či snížit na základě polehčujících nebo přihoršujících okolností

§20 Zákaz činnosti - Zákazem činnosti se rozumí činnost, ke které je třeba veřejnoprávního oprávnění, které bylo pachateli odebráno na základě provinění. 

§21 Zveřejnění rozhodnutí o přestupku - lze uložit právnické nebo fyzické osobě. Při ukládání tohoto správního trestu dbá správní orgán na to, aby zásah do soukromí pachatele byl přiměřený povaze a závažnosti přestupku. 

§22 Zabrání věci - Nebylo-li uloženo propadnutí věci, lze rozhodnout, že se taková věc zabírá, jestliže nesplňuje podmínky zákona pro její užití, či přechovávání

11. Zákon pridáva Hlavu VI - Postavenie štátneho zastupiteľstva

§20 Štátne zastupiteľstvo je nezávislým orgánom, ktorý chráni práva a zákonom chránené záujmy fyzických osôb, právnických osôb a štátu. Za personálne dopĺňanie štátnych zastupiteľstiev je zodpovedný predseda vrchného súdu.

§21 Štátne zastupiteľstvo je orgánom činným v trestnom konaní.

§22 Štátne zastupiteľstvo vykonáva opatrenia na predchádzanie porušovania zákonnosti, na zistenie a odstránenie porušenia zákonnosti, na obnovu porušených práv a vyvodenie zodpovednosti prostredníctvom štátnych zástupcov najmä tým, že:

a) vykonávajú dozor nad zachovaním zákonnosti pri trestnom stíhaní osôb podozrivých zo spáchania trestného činu,

b) zastupujú štát a iné štátne alebo štátom zriadené a financované orgány v konaní pred súdmi, ak osobitný zákon v jednotlivých veciach neustanovuje inak,

c) rozhodujú v prípravnom konaní a uzatvárajú s obvineným dohodu o vine a treste,

d) podávajú na súd obžalobu alebo návrh,

§23 Štátne zastupiteľstvo sa výkonom dozoru nedostáva do pozície nadriadenosti a nie je oprávnené kontrolovať efektívnosť alebo účelnosť trestného stíhania. Zasiahnuť môže iba v prípadoch, kedy môže prísť, prišlo alebo bezprostredne príde k porušeniu zákonnosti trestného stíhania.

§24 Štátne zastupiteľstvo môže vo veci obžaloby osôb z trestných činov konať aj na základe vlastnej iniciatívy bez potreby predošlého trestného stíhania zo strany Polície San Andreas.

§25 Dôkazné bremeno, teda povinnosť preukázať, že žalovaný sa dopustil trestného činu, ktorý mu je kladený za vinu štátom, v konaní pred súdom nesie štátny zástupca, ktorý dané obvinenia vzniesol.

12. Zákon pridáva Hlavu VII - Postavenie Polície San Andreas

§26 Polícia je orgánom činným v trestnom konaní, policajti sú pri vyšetrovaní nezávislí a v procese trestného stíhania sa zodpovedajú iba hodnostne vyššie postaveným príslušníkom, ktorí môžu ich činnosť korigovať a ukladať im záväzné príkazy.

§26.1 Cieľom vyšetrovania je zhromáždiť dôkazy potvrdzujúce okolnosti týkajúce sa trestného činu. Všetky kroky zamerané na zhromážďovanie dôkazov sa musia zdokumentovať v súlade so zákonom. Na to, aby sa podozrivý stal obvineným možno použivať iba dôkazy získané zákonným spôsobom.

§26.2 Dôkazné bremeno, teda povinnosť preukázať, že žalovaný sa dopustil trestného činu, ktorý mu je kladený za vinu, v procese trestného stíhania nesie polícia, ktorá dané obvinenia vznáša.

13. Zákon pridáva Hlavu VIII - Zásady vyšetrovania trestného činu

§27 Vyšetrovanie trestného činu a trestné stíhanie sa vedie v duchu následovných zásad, ktoré sú najpriaznivejšie pre podozrivých a obvinených a zaručujú im účinnú obranu:

a) Zásada zákazu donucovania k sebaobviňovaniu - Podozrivý, obvinený ani obžalovaný nesmie byť nútený svedčiť proti svojej voli, proti sebe samému alebo priznať vinu. Nesmie byť vystavený akejkoľvek forme donucovania či už násilím alebo hrozbou trestného stíhania. Priznanie musí byť vykonané dobrovoľne a vážne.

b) Zásada zákonnosti - Dôkazy, ktoré sú vyhotovené, aby preukázali vinu podozrivého, obvineného či obžalovaného, či už pred súdom alebo v procese vyšetrovania, musia byť získané iba zákonným spôsobom. Na dôkazy získané nezákonným konaním alebo spôsobom sa neprihiliada.

c) Právo nevypovedať - Podozrivý alebo obvinený má právo nevypovedať v priebehu celého trestného konania od jeho vyšetrovania až po vznesenie obžaloby, a to bez ohľadu na závažnosť trestného činu, ktorý mu je kladený za vinu. Akékoľvek tvrdenia zo strany podozrivého či obvineného však nesmú byť účelne zavádzajúce. Toto právo nie je možné interpretovať tak, aby zakladalo vinu či nevinu obvineného alebo podozrivého.

d) Právo na obhajobu - Podozrivý alebo obvinený má právo na právnu pomoc a to od začiatku celého procesu trestného stíhania od vyšetrovania až po vznesenie obžaloby, ako aj právo radiť sa so svojim obhájcom, toto právo nie je možné uprieť. Konkrétne podmienky využitia tohto práva môže stanoviť iný zákon.

e) Zásada informovanosti - Príslušníci polície sú povinní informovať podozrivého alebo obvineného o jeho právach a povinnostiach, ktoré mu vyplývajú či už tohto alebo iného zákona.

14. Zákon pridáva Hlavu IX - Oznamovateľ a svedok

§28 Oznamovateľom trestného činu alebo priestupku je fyzická osoba, ktorá Polícií San Andreas alebo príslušnému štátnemu zastupiteľstvu oznámi okolnosti, ktoré mohli viesť ku spáchaniu trestného činu alebo priestupku ("ďalej len ako "protispoločenská činnost").

§29 Nikto nesmie hroziť odvetným opatrením alebo postihovať osobu oznamovateľa odvetným opatrením iba za oznámenie protispoločenskej činnosti, a to ani jeho blízke osoby alebo osoby, ktoré oznamovateľovi poskytli pomoc v súvislosti s oznámením.

§30 Za odvetné opatrenie sa považuje:

a) výpoveď alebo okamžité skončenie pracovného pomeru,

b) odvolanie, preradenie na nižšiu pozíciu alebo odmietnutie povýšenia,

c) zníženie mzdy,

d) disciplinárne opatrenie,

e) nátlak, zastrašovanie alebo obťažovanie

§31 Oznamovateľovi alebo svedkovi, ktorému v súvislosti s oznámením protispoločenskej činnosti môže hroziť alebo hrozí vážna ujma na zdraví, živote alebo majetku, musí byť ponúknutá ochrana, ktorú zaisťuje Polícia San Andreas.

§32 Každý, kto vypovedá ako nezaujatý svedok, musí vypovedať iba pravdu a nic nezamlčať. Výpoveď môže odoprieť iba ten, kto by ňou spôsobil nebezpečenstvo trestného stíhania sebe alebo osobe blízkej v priamom rade.

§33 Trestného činu krivej výpovede sa dopustí ten, kto ako svedok pri vyšetrovaní trestného činu orgánmi činnými v trestnom konaní účelne zamlčí informácie potrebné pre vyšetrenie trestného činu alebo vypovedá klamlivo a zavádzajúco.

15. Zákon pridáva Hlavu X - Osobitné tresty a príslušnosť štátnych orgánov pre riešenie sankcii.

§34 Trest zákazu činnosti spočíva v tom, že sa odsúdenému po dobu výkonu tohto trestu zakazuje výkon určitého zamestnania, povolania, funkcie alebo takej činnosti, na ktorú treba osobitné povolenie.

§35 Trest zákazu činnosti môže udeliť iba súd, a to aj na doživotie v prípadoch, kedy ide o veľmi závažné a spoločensky škodlivé konanie.

§36 Trest straty štátnych vyznamenaní spočíva v tom, že odsúdený stráca štátne vyznamenania udelené mu príslušnými autoritami v súlade so zákonom. O tomto treste môže rozhodnúť iba súd.

§37 Spolupracujúcému obvinenému je možné udeliť benefit za jeho spoluprácu, ktorou sa významnou mierou podieľal na objasnení trestného činu formou podmienečného zrušenia alebo výnimočného zníženia trestu, o udelení benefitu rozhoduje iba súd.

§38 Pre riešenie vecí v pôsobnosti verejného poriadku, dopravy a trestných činov stanovených podľa rozhodnutia súdu, zákona č. 14/2020 alebo iného zákona stanovujúceho trestné činy zodpovedá Polícia San Andreas.

§38.1 Pre riešenie vecí v pôsobnosti riešenia trestných činov podľa zákona č. 14/2020, iného zákona stanovujúceho trestné činy alebo rozhodnutia súdu zodpovedá štátne zastupiteľstvo.

§38.2 Pre riešenie vecí na úseku ochrany prírody zodpovedá Správa parkov San Andreas.

§38.2 Pre riešenie vecí na úseku civilného letectva zodpovedá Armáda San Andreas.


V Los Santos dňa 8.4.2024

Lytton, v. r.

zeldinko

Hráč

50
8.4.2024 15:07

Návrh č. 119/0 s implementáciou pozmeňovacieho návrhu č. 119/1 - Návrh zákona o přestupcích a jejich řízení
-  PŘIJATO


Pro návrh ✅ Proti návrhu ❌ Zdrželi se ⛔️ Nepřítomní ⭕️

Raymond Brantley
Yukimura Torio
Peter Cameron
Elizabeth Hawkins
Orlando Anderson
Martin Dope
Bianca Lytton
Jack Dreilor
Elise Swift
Victoria Eloise Lytton

 

 

 

 

 

 

 

 

Victoria Eloise Lytton
predsedníčka Kongresu San Andreas


Powered by LeoSight IFS
LT~43

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

LISTOPAD 2024
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Navaro (5310Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
tootsao

50Kč včera v 22:17

incurut

261Kč včera v 08:24

danerpunk2077

600Kč 22.11.2024 18:03

Nejnovější uživatelé
kristian636

Registrován 23.11.2024

Kosoo

Registrován 23.11.2024

herziceek

Registrován 22.11.2024