Zdravotnická záchranná služba San Andreas
Výjezdová základna Montgomery
O lince 911 ví snad každý. Toto telefonní číslo se snažíme naučit i ty nejmenší, aby i oni byli schopni zachránit život člověku, který si není schopný zavolat pomoc sám. Na jedné straně je volající, který řeší problém - potřebuje policii, hasiče nebo záchranáře. Na konci celého procesu je výjezd těch složek IZS, které situace vyžaduje. V případě úrazu to je záchranná služba, na požáry jezdí hasiči a k domácímu násilí policie. To asi nikoho nepřekvapí. Přemýšleli jste ale někdy nad tím, co se děje po ukončení hovoru? Proč trvá tak dlouho, než naše záchranka vůbec vyjede z garáže? Pokud hledáte odpovědi na tyto a další podobné otázky, v tomto článku se dozvíte vše potřebné!
Volej 911!
Nebojte se volat, ale ani nevolejte zbytečně. Naše sanitky jsou vybavené podobně jako lůžko na jednotce intenzivní péče. Indikací k jejich výjezdu je stav, při kterém je pacient ohrožený na zdraví či životě, nebo náhle vzniklá, silná a neustávající bolest. Pokud přemýšlíte nad tím, jestli máte volat 911, zamyslete se:
Je ten, komu chci volat záchranku, ohrožený na životě? Pokud záchranku nezavolám, může se stát, že bude mít trvalé následky, komplikovanou léčbu, že se jeho stav zhorší? Nebo může snad zemřít? Má nově vzniklou bolest? Je bolest silná a v místě, kde by mohla být alarmující - třeba na hrudi, břiše nebo hlavě? Pokud jste si alespoň jednou odpověděli ano, volejte. Pokud si nejste jistí, volejte.
Nevolej 911!
Nejsme taxislužba. Pokud máte chronické obtíže, potřebujete se dostat na plánované vyšetření, zvrtli jste si kotník, není naše přítomnost třeba. Jestli Vás už tři týdny bolí břicho, zajděte si k praktickému lékaři, se zvrtnutým kotníkem nebo menší nekrvácející ránou zajeďte na pohotovost. Pokud váháte, jestli je Váš problém dost vážný na to, aby k Vám přijela sanitka, nebojte se na tísňovou linku 911 zavolat a poradit se. Přesto moc prosíme, nevolejte zbytečně, když sami uznáte, že nejde o nic akutního.
Kde ta záchranka je? Už je to pět minut.
Když vytočíte 911, dovoláte se na centrální dispečink v Los Santos. Zkušený dispečer s Vámi probere situaci, kvůli které voláte. Bude potřebovat Vaše celé jméno, adresu, kde se nacházíte, důvod, pro který voláte, a případně i další informace - např. věk nemocného, jeho jméno, v kolikátém bydlíte patře apod. Celý hovor trvá obvykle 3-5 minut. Za tuto dobu dispečer zpracuje výzvu, přiřadí jí určitou prioritu a najde posádku, která nejvíce vyhovuje této situaci - je dostatečně blízko a je adekvátně odborná. Po zaměření posádky dispečer pošle informace k výjezdu na konkrétní výjezdovou základnu.
Tipy k zapamatování:
- Když voláte na tísňovou linku, představte se, sdělte, odkud a proč voláte.
- Pokuste se být v klidu. Dispečer se Vás bude doptávat na informace, které k výjezdu posádky potřebuje vědět.
- Na otázky dispečera odpovídejte stručně, ale dostatečně. Pokud máte doma psa, sdělte mu to a zavřete psa v jiné místnosti, než kam záchranáři přijdou.
- Neukončujte hovor, dispečer se s Vámi rozloučí, až bude mít všechny potřebné informace.
Dispečer předá výzvu některé výjezdové základně ZZS SA. Samotné předání výzvy trvá asi jednu minutu. Výjezd se hned po odeslání na základnu zobrazí ve výjezdové dokumentaci. Posádka, kterou dispečer vybral, obdrží informace o výjezdu na služební telefon.
Tak se výzva z Red County dostane do Los Santos a zase se vrátí zpět. Výjezd sanitky trvá další minutu nebo dvě. Řidič musí zvolit vhodnou trasu, posádka musí dojít do auta a domluvit se na postupu. V blízkosti naší základny už potom můžete zaslechnout sirénu, záchranáři jsou na cestě. Přesto ještě nejsou v cíli a samotná cesta trvá mnohdy stejně dlouho jako zpracování výzvy. Jezdíme těžkými auty v běžném provozu, musíme se proplétat úzkými uličkami a přitom neohrozit sebe ani ostatní účastníky provozu. Pokud Vás neuvidíme na místě, dáme o sobě vědět zapnutím výstražného zvukového zařízení, nebo Vám zavoláme na mobilní telefon.
Na místě se ještě zdržíme asi půl minuty, než z auta vezmeme potřebné vybavení. Jakmile se ale dostaneme k Vám, jsme Vám plně k dispozici.
Opakování na konec
Výjezd vozidla záchranné služby se zpožďuje asi pět minut od vytočení linky 911. Myslete na to a nebudete překvapeni, že k Vám přijedeme až za šest nebo osm minut. V průběhu hovoru s dispečerem se pokuste být v klidu. Není to jednoduché, ale urychlíte tím proces sběru informací. Předem si připravte, co dispečerovi řekněte - Vaše jméno, adresu, na které se nacházíte, a proč voláte. Pacientovi zajistěte pohodlí, v případě vážných stavů Vás dispečer bude navádět k poskytnutí první pomoci. Velkou výhodou je první pomoc umět. Není to žádná věda a stačí znát pár základních principů. Nezavěšujte hovor s dispečerem ani v případě, kdy si myslíte, že už více informací nemáte. Dispečer se Vás ještě může doptat na doplňující otázky, jakmile on vyhodnotí, že už více informací nepotřebuje, rozloučí se s Vámi a hovor zavěsí. Pokud by se situace náhle změnila, volejte na tísňovou linku znovu.
Pokud byste nevěděli, kde se nacházíte, nezoufejte. Poohlédněte se po okolí, zkuste najít nějaký orientační bod. V přírodě ideálně rozcestí, tzv. life-point, naučnou stezku atd. Ve městě se také neztratíte. Většina lamp je označená unikátními štítky. Nadiktujte dispečerovi číslo na štítku veřejného osvětlení, dispečer se zorientuje. Stejně dobře poslouží železniční přejezdy, které jsou na semaforech také označeny těmito štítky.
Na závěr nezbývá více než popřát, abyste naše služby potřebovali co nejméně.
Zdravotnická záchranná služba San Andreas
Výjezdová základna Montgomery
O lince 911 ví snad každý. Toto telefonní číslo se snažíme naučit i ty nejmenší, aby i oni byli schopni zachránit život člověku, který si není schopný zavolat pomoc sám. Na jedné straně je volající, který řeší problém - potřebuje policii, hasiče nebo záchranáře. Na konci celého procesu je výjezd těch složek IZS, které situace vyžaduje. V případě úrazu to je záchranná služba, na požáry jezdí hasiči a k domácímu násilí policie. To asi nikoho nepřekvapí. Přemýšleli jste ale někdy nad tím, co se děje po ukončení hovoru? Proč trvá tak dlouho, než naše záchranka vůbec vyjede z garáže? Pokud hledáte odpovědi na tyto a další podobné otázky, v tomto článku se dozvíte vše potřebné!
Volej 911!
Nebojte se volat, ale ani nevolejte zbytečně. Naše sanitky jsou vybavené podobně jako lůžko na jednotce intenzivní péče. Indikací k jejich výjezdu je stav, při kterém je pacient ohrožený na zdraví či životě, nebo náhle vzniklá, silná a neustávající bolest. Pokud přemýšlíte nad tím, jestli máte volat 911, zamyslete se:
Je ten, komu chci volat záchranku, ohrožený na životě? Pokud záchranku nezavolám, může se stát, že bude mít trvalé následky, komplikovanou léčbu, že se jeho stav zhorší? Nebo může snad zemřít? Má nově vzniklou bolest? Je bolest silná a v místě, kde by mohla být alarmující - třeba na hrudi, břiše nebo hlavě? Pokud jste si alespoň jednou odpověděli ano, volejte. Pokud si nejste jistí, volejte.
Nevolej 911!
Nejsme taxislužba. Pokud máte chronické obtíže, potřebujete se dostat na plánované vyšetření, zvrtli jste si kotník, není naše přítomnost třeba. Jestli Vás už tři týdny bolí břicho, zajděte si k praktickému lékaři, se zvrtnutým kotníkem nebo menší nekrvácející ránou zajeďte na pohotovost. Pokud váháte, jestli je Váš problém dost vážný na to, aby k Vám přijela sanitka, nebojte se na tísňovou linku 911 zavolat a poradit se. Přesto moc prosíme, nevolejte zbytečně, když sami uznáte, že nejde o nic akutního.
Kde ta záchranka je? Už je to pět minut.
Když vytočíte 911, dovoláte se na centrální dispečink v Los Santos. Zkušený dispečer s Vámi probere situaci, kvůli které voláte. Bude potřebovat Vaše celé jméno, adresu, kde se nacházíte, důvod, pro který voláte, a případně i další informace - např. věk nemocného, jeho jméno, v kolikátém bydlíte patře apod. Celý hovor trvá obvykle 3-5 minut. Za tuto dobu dispečer zpracuje výzvu, přiřadí jí určitou prioritu a najde posádku, která nejvíce vyhovuje této situaci - je dostatečně blízko a je adekvátně odborná. Po zaměření posádky dispečer pošle informace k výjezdu na konkrétní výjezdovou základnu.
Tipy k zapamatování:
- Když voláte na tísňovou linku, představte se, sdělte, odkud a proč voláte.
- Pokuste se být v klidu. Dispečer se Vás bude doptávat na informace, které k výjezdu posádky potřebuje vědět.
- Na otázky dispečera odpovídejte stručně, ale dostatečně. Pokud máte doma psa, sdělte mu to a zavřete psa v jiné místnosti, než kam záchranáři přijdou.
- Neukončujte hovor, dispečer se s Vámi rozloučí, až bude mít všechny potřebné informace.
Dispečer předá výzvu některé výjezdové základně ZZS SA. Samotné předání výzvy trvá asi jednu minutu. Výjezd se hned po odeslání na základnu zobrazí ve výjezdové dokumentaci. Posádka, kterou dispečer vybral, obdrží informace o výjezdu na služební telefon.
Tak se výzva z Red County dostane do Los Santos a zase se vrátí zpět. Výjezd sanitky trvá další minutu nebo dvě. Řidič musí zvolit vhodnou trasu, posádka musí dojít do auta a domluvit se na postupu. V blízkosti naší základny už potom můžete zaslechnout sirénu, záchranáři jsou na cestě. Přesto ještě nejsou v cíli a samotná cesta trvá mnohdy stejně dlouho jako zpracování výzvy. Jezdíme těžkými auty v běžném provozu, musíme se proplétat úzkými uličkami a přitom neohrozit sebe ani ostatní účastníky provozu. Pokud Vás neuvidíme na místě, dáme o sobě vědět zapnutím výstražného zvukového zařízení, nebo Vám zavoláme na mobilní telefon.
Na místě se ještě zdržíme asi půl minuty, než z auta vezmeme potřebné vybavení. Jakmile se ale dostaneme k Vám, jsme Vám plně k dispozici.
Opakování na konec
Výjezd vozidla záchranné služby se zpožďuje asi pět minut od vytočení linky 911. Myslete na to a nebudete překvapeni, že k Vám přijedeme až za šest nebo osm minut. V průběhu hovoru s dispečerem se pokuste být v klidu. Není to jednoduché, ale urychlíte tím proces sběru informací. Předem si připravte, co dispečerovi řekněte - Vaše jméno, adresu, na které se nacházíte, a proč voláte. Pacientovi zajistěte pohodlí, v případě vážných stavů Vás dispečer bude navádět k poskytnutí první pomoci. Velkou výhodou je první pomoc umět. Není to žádná věda a stačí znát pár základních principů. Nezavěšujte hovor s dispečerem ani v případě, kdy si myslíte, že už více informací nemáte. Dispečer se Vás ještě může doptat na doplňující otázky, jakmile on vyhodnotí, že už více informací nepotřebuje, rozloučí se s Vámi a hovor zavěsí. Pokud by se situace náhle změnila, volejte na tísňovou linku znovu.
Pokud byste nevěděli, kde se nacházíte, nezoufejte. Poohlédněte se po okolí, zkuste najít nějaký orientační bod. V přírodě ideálně rozcestí, tzv. life-point, naučnou stezku atd. Ve městě se také neztratíte. Většina lamp je označená unikátními štítky. Nadiktujte dispečerovi číslo na štítku veřejného osvětlení, dispečer se zorientuje. Stejně dobře poslouží železniční přejezdy, které jsou na semaforech také označeny těmito štítky.
Na závěr nezbývá více než popřát, abyste naše služby potřebovali co nejméně.