Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Překopání jazyků (ano, zní to divně..)


Holub

Hráč

51
25.6.2021 17:48

Jazyky ve hře jsou něco, co funguje snad od samotného začátku stejně - máte limitaci v podobě tří jazyků (startovní + dva další aneb sbohem práce překladatele), přičemž jazyků k naučení je celá řada. Samozřejmě jde o opatření proti tomu, aby na serveru neběhali lidi s patnácti perfektně naučenými jazyky. A nešlo by to udělat jinak? Samozřejmě, že by to šlo!
 Z důvodu přehlednosti jsem toto vlákno rozdělil do několika částí, které by měli pomoct udělat z jazyků něco zajímavějšího a používanějšího než tomu je doposud.


ODSTRANĚNÍ LIMITU NA JAZYKY? NE TAK DOCELA
Limitace jazyků na serveru má svůj důvod, avšak není zas takovou vzácností natrefit na lidi, kteří doopravdy umí víc než tři cizí jazyky (a že o pár takových lidech vím). Jak by tedy mohly nově fungovat jazyky na serveru? Naprosto jednoduše. Odstranil by se limit jazyků, ale s každým dalším jazykem by probíhalo učení daného jazyka víc a víc pomaleji. Jinými slovy - první cizí jazyk by se šlo naučit docela snadno. Druhý? Už ne tak snadno. A tak by to mohlo postupovat dále a dále až třeba k šesti či sedmi jazykům, kam až by mohl být daný limit posunut.

A co donátor výhoda? U ní by to mohlo fungovat stejně jako je tomu u slotů vozidel či nemovitostí - čim víc jazyků máte, tím víc by stála výhoda instatního naučení jazyka. Tím lze zamezit tomu, že by nějaký expert nechal x stovek v naučení jazyků na postavě, která je zedník s IQ tykve.


NOVÉ ZPŮSOBY NAUČENÍ SE DANÉHO JAZYKA
Stejně tak bych v tomto případě uvažoval i nad novými cestami naučení se daného jazyka. V tuhle chvíli stačí mít k naučení nového jazyka zakoupený slovník na daný jazyk a poslouchat ostatní lidi, kteří mluví daným jazykem. Dává to smysl, avšak hodně štěstí s hledáním někoho, kdo by vás takto "naučil" albanštinu, nebo jiný bizár, který na serveru má tak procento lidí a to ještě jestli vůbec. Co s tím?

Stávající variantu učení bych ponechal, avšak také bych přidal možnost naučit se jazyky skrze učebnice. Představme si stejné schéma jako je v případě označení jazykových úrovní - A1 (naprostý jazykový negramot se základy gramatiky a těmi budget slovíčky) až po C2 (rodilý mluvčí). Dané učebnice by byly rozděleny do úrovní a na základě vašeho průběhu učení se daného jazyka by bylo potřeba užívat adekvátní učebnici. Máte jazyk na úrovni 5/100 a seženete si učebnici na C1/C2? Nenaučíte se nic. Máte jazyk na úrovni 95/100 a seženete si učebnici B1? Možná, že si něco málo osvěžíte, ale naučit se naučíte minimum. Jednoduše řečeno by učení jazyka znamenalo i jistou finanční investici tak, jak tomu je dnes.

Pro ukázku přikládám odkaz s jazykovým úrovněmi dle Společenského evropského referenčního rámce.

Nyní ale vyvstává otázka - jak tyto učebnice koncipovat? První možnost je taková, že by hráč seděl, měl otevřenou učebnici a na základě automatizovaného skriptu by se pomalu, ale jistě učil dle dané jazykové kompetence. Druhá možnost je taková, že by hráč měl na obrazovce tlačítka, která by během učení měl mačkat.


JAZYKOVÉ SKUPINY
Jazykové skupiny jsou (překvapivě) skupiny, do kterých jsou řazeny jazyky na základě jejich společných historických či morfologických prvků. To je taky důvod, proč si Češi a Slováci mohou v klidu psát a podívat bez větších potíží. Stejně tak je to důvod, proč lze do jisté míry rozumět polštině, ruštině a dalším slovanským jazykům. Co by to znamenalo pro hráče? Jednoduše řečeno to, že by dokázal do jisté míry rozumět jazyku, který spadá do stejné skupiny jako jazyk, který již daný hráč ovládá. Jednoduché, že ano? Takže by se nemuselo dít to, že konverzace s Polákem bude vypadat stejně jako s nějakým Vietnamcem, který neumí česky ani slovo.


Powered by LeoSight IFS
LT~30